تعداد دفعات استفاده از بیمه شخص ثالث چند بار است؟

صفحه اصلی / آموزش بیمه / تعداد دفعات استفاده از بیمه شخص ثالث چند بار است؟
تعداد دفعات استفاده از بیمه شخص ثالث چند بار است؟

تعداد دفعات استفاده از بیمه شخص ثالث چند بار است؟

شاید در ذهن شما این سوال ایجاد شده باشد که در طول دوره اعتبار بیمه شخص ثالث ، چند بار می توان از این بیمه استفاده کرد و خسارت بیمه شخص ثالث تا چند تصادف را پوشش می دهد ؟ در مقاله قصد داریم به این موضوع که تعداد دفعات استفاده از بیمه شخص ثالث چند بار است ؟ بپردازیم با ما در برج بیمه همراه باشید .

 

نحوه استفاده از بیمه شخص ثالث در تصادف

با توجه به نوع تصادف و شرایط آن ، برای استفاده از بیمه شخص ثالث در تصادف نیاز به مدارک خاصی است که عمدتاً این مدارک شامل اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی، گواهینامه، مدارک ماشین، بیمه نامه و… می باشند . البته که این مدارک در همه شرایط یکسان نخواهند بود که به همین دلیل نحوه استفاده از بیمه شخص ثالث را حالت های گوناگون را شرح داده‌ایم .

 

مدارک مورد نیاز برای استفاده از بیمه شخص ثالث بدون داشتن کروکی

برای تشکیل پرونده خسارت مالی شخص ثالث بدون کروکی باید مدارک زیرا را داشته باشید :

  • اصل و کپی کارت ملی و گواهینامه راننده مقصر و زیان دیده یا زیان دیدگان
  • اصلی و کپی بیمه نامه و پیوست شخص ثالث راننده مقصر و زیان دیده
  • اصل و کپی کارت ماشین مقصر و زیان دیده

 

مدارک مورد نیاز برای استفاده از بیمه شخص ثالث بدون داشتن کروکی

 

مدارک مورد نیاز برای استفاده از بیمه شخص ثالث با داشتن کروکی

  • اصل کروکی
  • اصل و کپی تصویر بیمه نامه مقصر و زیان دیده
  • اصل و کپی کوپن بیمه نامه
  • اصل و کپی کارت ماشین مقصر و زیان دیده
  • اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه مقصر و زیان دیده
  • حضور مقصر حادثه به همراه وسیله نقلیه در محل بیمه
  • ارائه فاکتور رسمی لوازم و داغی قطعات

 

بیمه شخص ثالث چند نفر را پوشش می ‌دهد ؟

در تصادفات رانندگی تعداد نفرات تحت پوشش بیمه شخص ثالث ، با توجه به اطلاعات درج شده روی کارت ماشین تعیین می ‌شود . هنگام خرید بیمه اتومبیل باید این موضوع مورد توجه قرار بگیرد . در صورتی که خسارت جانی حادثه بیشتر از تعداد افراد معین شده باشد ، شرکت بیمه تعهد مالی بیمه شخص ثالث در قبال پرداخت غرامت فوت ، نقص عضو و بستری شدن در بیمارستان نمی‌ پذیرد . شرکت بیمه میزان خسارت جانی را به تعداد سرنشینان خودروی زیان ‌دیده پرداخت خواهد کرد . اگر تعداد تلفات و زیان دیدگان جریان تصادف بیش از تعداد سرنشینان هر خودرو بود ، صندوق تامنی خسارات جانی بیمه مرکزی متعهد به پرداخت این خسارت جانی است . البته راننده هم تحت پوشش بیمه قرار می‌ گیرد که به آن بیمه حوادث راننده می ‌گویند .

 

تعداد دفعات استفاده از بیمه شخص ثالث

تعداد دفعات استفاده از بیمه شخص ثالث برای هر شخص بیمه گذار ، ۴ بار در طول سال می باشد (چه خسارات مالی و چه خسارات جانی) . اگر بیشتر از این تعداد از بیمه شخص ثالث استفاده شود ، بیمه نامه منقضی شده و شخص بیمه گذار بایستی اقدام به خرید بیمه شخص ثالث جدید کند . در واقع این بیمه دارای کوپن هایی است که با هر بار بروز تصادف ، یکی از این کوپن ها از بیمه نامه جدا می شود .

 

تعداد دفعات استفاده از بیمه شخص ثالث

 

مدت زمان پرداخت خسارت بیمه شخص ثالث

مدت زمان پرداخت خسارت بیمه شخص ثالث بر اساس قانون ، ۱۵ الی ۲۰ روز بعد از تشکیل پرونده و تکمیل مدارک می باشد . در این بازه‌ی زمانی شرکت بیمه گر می بایست خسارت های وارده را پوشش دهد . ولی اگر شرکت بیمه در این امر تاخیر داشته باشد، به ازای هر روز تاخیر ، نیم در هزار خسارت جریمه می شود . مقاله بهترین زمان تمدید بیمه شخص ثالث یا بدنه را مطالعه کنید.

 

شرایط استفاده از بیمه شخص ثالث برای راننده مقصر

بیمه شخص ثالث به طور مستقیم به راننده مقصر تعلق نمی گیرد. با این حال، امروزه تغییراتی در قوانین بیمه شخص ثالث بوجود آمده که با کمک آن می توان از بیمه شخص ثالث برای راننده مقصر نیز استفاده کرد .

این بیمه، بیمه حوادث راننده نام دارد که یکی از زیر مجموعه های بیمه شخص ثالث است که همراه با بیمه شخص ثالث ارائه می گردد. در سال های گذشته برای استفاده از بیمه حوادث راننده می بایست آن را جداگانه خریداری می کردید، ولی در حال حاضر بیمه حوادث راننده با بیمه شخص ثالث یکی شده است .

بیمه حوادث راننده همانطور که از نامش پیداست فقط خسارت های وارد شده به راننده خودرو را پوشش می دهد و در واقع سایر سرنشینان خودرو تحت پوشش این بیمه قرار نخواهند گرفت . این بیمه خسارت هایی از جمله غرامت فوت ، غرامت قطع یا نقص عضو دائم ، هزینه های پزشکی و درمانی و دیه جراحت را تقبل می کند .

 

بیمه شخص ثالث چه خساراتی را پرداخت می کند؟

خسارت هایی را که بیمه شخص ثالث پرداخت می کند به دو بخش مالی و جانی تقسیم بندی می شوند :

خسارت های جانی که شامل هرگونه صدمه به بدن یا جسم (شکستگی ، کوفتگی ، نقص عضو ، قطع نخاع و فوت) اشخاص ثالث و راننده مقصر می شود . در واقع شرکت بیمه هزینه های درمان و دیه فرد آسیب دیده در تصادف را تقبل می کند .

خسارت های مالی که شامل هرگونه آسیب به اموال اشخاص ثالث می شود . به طور مثال تصادف خودرو و ایجاد خسارت به شخص ثالث، تصادف با گاردیل، تصادف با درخت و….

 

بیمه شخص ثالث چه خساراتی را پرداخت می کند؟

 

جریمه استفاده از بیمه شخص ثالث

همانطور که پیش تر نیز اشاره شد ، در صورت استفاده از بیمه شخص ثالث به صورت پلکانی از تخفیف بیمه فرد کسر خواهد شد . بدین ترتیب در صورت بروز تصادفات جانی به ترتیب ۳۰ درصد، ۷۰ درصد و ۱۰۰ درصد از تخفیف بیمه از بین خواهد رفت و در صورت بروز تصادفات مالی به ترتیب ۲۰ درصد ، ۳۰ درصد و ۴۰ درصد تخفیف بیمه از بین خواهد رفت .

 

توصیه های مهم در خصوص بیمه شخص ثالث

با توجه به توضیحات فوق احتمالا دیگر نگرانی بابت عدم پرداخت خسارت بابت تعدد حادثه از طرف شرکتهای بیمه نخواهید داشت اما نکته ای که بسیار مهم است را نباید فراموش کنید و آن اینکه در صورت بروز حادثه و ایجاد خسارت مالی با پرداخت مبلغ خسارت ، مسئولیت از شما ساقط می شود ، چه این خسارت از طریق بیمه نامه و شرکت بیمه گر پرداخت شود و چه شخصا از حساب بانکی خویش پرداخت کنید اما در صورت ایجاد خسارت جانی حتی در صورت پرداخت دیه ، درد و رنج ناشی از تصادف از بین نمیرود و در صورتی که خدای نخواسته حادثه با فوت نفر دیگری همراه باشد غم و غصهء خانواده بازمانده و گاهی جبران نبود فرد در تامین معاش بازمانده ها بسیار طاقت فرسا است . مطالعه کنید: بیمه شخص ثالث کامیون

پس به جای اینکه به تعداد دفعات پرداخت خسارت از طرف بیمه فکر کنیم بهتر است آهسته و معقول و حساب شده رانندگی کنیم که در اینصورت حتی اگر اتفاقی بیفتد ، خسارات بوجود آمده کمتر است و عواقب کمتری هم در انتظار مسبب حادثه خواهد بود .

 

ثبت دیدگاه جدید مشاهده دیدگاه ها (0)
ارسال دیدگاه loading
دیدگاه شما پس از تایید مدیر، نمایش داده خواهد شد
empty تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است ..!!

جدیدترین های اخبار و آموزش

۱۲ بهمن ۱۴۰۲

مدیر فروش بیمه کیست و چه وظایفی دارد؟
مدیر فروش بیمه کیست و چه وظایفی دارد؟
مدیر فروش وظیفه ساخت و رهبری تیمی از فروشندگان و کمک به این تیم جهت دستیابی به اهداف فروش از ‌پیش‌ تعیین‌ شده را بر‌عهده دارد . علاوه براین مدیران فروش به ‌منظور افزایش فروش ، از مهارت ‌های رهبری خود بر ای تقویت و تشویق تیمشان استفاده می ‌کنند . در این مقاله توضیحاتی در رابطه با اینکه مدیر فروش بیمه کیست و چه وظایفی دارد ؟ به شما عزیزان ارائه خواهیم کرد با ما همراه باشید .

۹ بهمن ۱۴۰۲

انواع بیمه تامین اجتماعی مشاغل آزاد
انواع بیمه تامین اجتماعی مشاغل آزاد
 سازمان تامین اجتماعی به‌ منظور تضمین آینده اقشار مختلف جامعه، پوشش‌های بیمه‌ای مختلفی را در اختیار افراد قرار می‌دهد. به‌طورکلی، سازمان تامین اجتماعی دو نوع بیمه را ارائه می‌دهد؛ بیمه اجباری و بیمه اختیاری. بیمه تامین اجتماعی مشاغل آزاد یکی از زیردسته‌های بیمه اختیاری محسوب می‌شود که موضوع بحث ما در این مقاله است . در ادامه این مقاله هر آنچه که باید درباره بیمه مشاغل آزاد تامین اجتماعی،  شرایط، نحوه ثبت‌نام و مبلغ حق بیمه مشاغل آزاد 1402 بدانید را مورد بررسی قرار خواهیم داد با ما همراه باشید .

۴ بهمن ۱۴۰۲

تغییر مدیریتی در اداره كل روابط عمومی بیمه مركزی
تغییر مدیریتی در اداره كل روابط عمومی بیمه مركزی
نشست تکریم و معارفه مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی با حضور قائم مقام نهاد ناظر صنعت بیمه برگزار شد.

طراحی و بهینه سازی وب سایت : تیک تاک وب

لطفا شهر موردنظر خود را انتخاب کنید