صفحه اصلی / اخبار بیمه / اصلاح آیین نامه های بیمه ای با رویكرد نوآوری باز
اصلاح آیین نامه های بیمه ای با رویكرد نوآوری باز

اصلاح آیین نامه های بیمه ای با رویكرد نوآوری باز

دکتر بنیادی معاون توسعه بیمه مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در با اعلام ای خبر در خصوص جزئیات اصلاح و تدوین آئین نامه‌های جدید بیمه مرکزی و نحوه قانونگذاری جدید گفت: مهمترین نظام‌های نوآوری در دنیا مبتنی بر «نظام نوآوری باز» است یعنی به جای این که مجموعه محدود به «تحقیق و پژوهش» خود یا به اصلاح «R&D» باشد، در حوزه‌های تولیدی و خدماتی و آئین نامه جدید از خرد جمعی استفاده می شود.در واقع نگاه فراتر می رود و با افراد متخصص خارج از رگولاتوری اعم از خارج فضای بیمه‌ای مانند فضای بانکی داخل کشور و یا حتی فضای خارج کشور ارتباط برقرار می شود تا بتوانیم دیدگاه‌های آنان را در حوزه اصلاح آئین نامه‌های کسب و کار داشته باشیم.

 

بنیادی افزود: برای اجرایی کردن این رویکرد در بیمه مرکزی در ابتدا اصلاح آئین نامه‌ها را در دستور کار قرار دادیم و آئین نامه‌هایی که در کسب و کارهای مختلف بیمه‌ای تأثیرگذار بودند را در اولویت قرار دادیم.

 

همچنین مقرر شد برای بهره گیری از ظرفیت‌های فعالان بیمه ای، هم افزایی برای تدوین و اصلاح آیین نامه ها ایجاد شود.

 

وی افزود: در همین راستا مقرر شد، پیشنویس آیین نامه ها قبل از اجرا و ابلاغ، مورد نظرسنجی ذی نفعان قرار گیرد تا بتوانیم یک قانون پخته با یک استراتژی قابل اجرا و سود ده را اجرا کنیم.

 

دکتر بنیادی تصریح کرد: البته قبل از این نیز سندیکای بیمه گران ایران به عنوان نماینده شرکت‌های بیمه در این روند حضور داشته و بیمه مرکزی در طول اجرای آئین نامه‌ها از نظرات کارشناسی سندیکا استفاده میکرد. نماینده سندیکا زمان تصویب آیین نامه ها نیز در شورای عالی بیمه حضور دارد. اما ذی نفعان دیگری مانند: نمایندگان، کارگزاران بیمه‌ای، شرکت‌های ارزیابی خسارت و اکچوئرها در صنعت بیمه هستند که که بعضاً تشکل رسمی ندارند، لذا سعی کردیم قبل از تصویب آئین نامه هایی که به این ذی نفعان مربوط می شود، نظر کارشناسی آنان را نیز جویا شویم.

 

عضو هیات عامل بیمه مرکزی گفت: با رویکرد جدیدی که در اصلاح تدوین آیین نامه ها در دستور کار قرار گرفته، برآن شدیم آئین نامه ها پس از بررسی اولیه در کمیسیون تخصصی شورای عالی بیمه و قبل از این که در دستور کار شورای عالی بیمه قرار گیرد، بر روی سایت بیمه مرکزی بارگذاری شود تا تمام اصناف و افراد بتوانند آزادانه اظهار نظر اصلاحی همراه با راهکار ارائه دهند و این نظرات جمع بندی شده و سپس در کارگروهی که به همین منظور در بیمه مرکزی تشکیل شده، بررسی و در نهایت برای تصمیم گیری به شورای عالی بیمه ارائه می‌ شود.

 

دکتر بنیادی در پایان خاطر نشان کرد، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در دور جدید کاری خود، تسهیل گری و تعامل با ارکان صنعت بیمه را در راس برنامه های خود قرار داده است

ثبت دیدگاه جدید مشاهده دیدگاه ها (0)
ارسال دیدگاه loading
دیدگاه شما پس از تایید مدیر، نمایش داده خواهد شد
empty تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است ..!!

جدیدترین های اخبار و آموزش

۲۶ مرداد ۱۴۰۴

مقاله بیمه بدنه _صفر تاصد بیمه بدنه خودرو+راهنمای کامل خرید بیمه بدنه ماشین در سال ۱۴۰۴
مقاله بیمه بدنه _صفر تاصد بیمه بدنه خودرو+راهنمای کامل خرید بیمه بدنه ماشین در سال ۱۴۰۴
همه دارندگان وسیله نقلیه موتوری باید نسبت به خرید بیمه بدنه خودرو و بیمه شخص ثالث اقدامات لازم را انجام دهند. در بازار امروزی وسایل نقلیه که همواره با افزایش قیمت خودروها و قطعات یدکی روبه رو هستیم، همه رانندگان در صدد هستند، ضمن رانندگی ایمن، با تهیه بیمه اتومبیل: بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه خودرو، خسارات جانی و مالی خود را کاهش دهند. اما خرید بهترین بیمه اتومبیل نیازمند اطلاعاتی است

۲۰ مرداد ۱۴۰۴

فرصت یک ماهه بخشودگی، برای جرائم بیمه نامه شخص ثالث
فرصت یک ماهه بخشودگی، برای جرائم بیمه نامه شخص ثالث
با پیشنهاد صندوق تأمین خسارت‌های بدنی، تأیید رئیس کل بیمه مرکزی و موافقت وزیر امور اقتصادی و دارایی، فرصت یک‌ماهه بخشودگی جرایم بیمه‌نامه شخص ثالث ابلاغ شد.

۱۹ مرداد ۱۴۰۴

پیام رئیس كل بیمه مركزی به مناسبت روز خبرنگار
پیام رئیس كل بیمه مركزی به مناسبت روز خبرنگار
به نام خداوند نون و قلم روز خبرنگار، بهانه‌ای ساده برای یادآوری از روشنگران عرصه آگاهی و پیام‌آوران حقیقت دانایی است که در تقویم باور ملت ما جایگاهی فراتر از یک روز و یک هفته و یک ...

طراحی و بهینه سازی وب سایت : تیک تاک وب

لطفا شهر موردنظر خود را انتخاب کنید