صفحه اصلی / اخبار بیمه / اصلاح آیین نامه های بیمه ای با رویكرد نوآوری باز
اصلاح آیین نامه های بیمه ای با رویكرد نوآوری باز

اصلاح آیین نامه های بیمه ای با رویكرد نوآوری باز

دکتر بنیادی معاون توسعه بیمه مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در با اعلام ای خبر در خصوص جزئیات اصلاح و تدوین آئین نامه‌های جدید بیمه مرکزی و نحوه قانونگذاری جدید گفت: مهمترین نظام‌های نوآوری در دنیا مبتنی بر «نظام نوآوری باز» است یعنی به جای این که مجموعه محدود به «تحقیق و پژوهش» خود یا به اصلاح «R&D» باشد، در حوزه‌های تولیدی و خدماتی و آئین نامه جدید از خرد جمعی استفاده می شود.در واقع نگاه فراتر می رود و با افراد متخصص خارج از رگولاتوری اعم از خارج فضای بیمه‌ای مانند فضای بانکی داخل کشور و یا حتی فضای خارج کشور ارتباط برقرار می شود تا بتوانیم دیدگاه‌های آنان را در حوزه اصلاح آئین نامه‌های کسب و کار داشته باشیم.

 

بنیادی افزود: برای اجرایی کردن این رویکرد در بیمه مرکزی در ابتدا اصلاح آئین نامه‌ها را در دستور کار قرار دادیم و آئین نامه‌هایی که در کسب و کارهای مختلف بیمه‌ای تأثیرگذار بودند را در اولویت قرار دادیم.

 

همچنین مقرر شد برای بهره گیری از ظرفیت‌های فعالان بیمه ای، هم افزایی برای تدوین و اصلاح آیین نامه ها ایجاد شود.

 

وی افزود: در همین راستا مقرر شد، پیشنویس آیین نامه ها قبل از اجرا و ابلاغ، مورد نظرسنجی ذی نفعان قرار گیرد تا بتوانیم یک قانون پخته با یک استراتژی قابل اجرا و سود ده را اجرا کنیم.

 

دکتر بنیادی تصریح کرد: البته قبل از این نیز سندیکای بیمه گران ایران به عنوان نماینده شرکت‌های بیمه در این روند حضور داشته و بیمه مرکزی در طول اجرای آئین نامه‌ها از نظرات کارشناسی سندیکا استفاده میکرد. نماینده سندیکا زمان تصویب آیین نامه ها نیز در شورای عالی بیمه حضور دارد. اما ذی نفعان دیگری مانند: نمایندگان، کارگزاران بیمه‌ای، شرکت‌های ارزیابی خسارت و اکچوئرها در صنعت بیمه هستند که که بعضاً تشکل رسمی ندارند، لذا سعی کردیم قبل از تصویب آئین نامه هایی که به این ذی نفعان مربوط می شود، نظر کارشناسی آنان را نیز جویا شویم.

 

عضو هیات عامل بیمه مرکزی گفت: با رویکرد جدیدی که در اصلاح تدوین آیین نامه ها در دستور کار قرار گرفته، برآن شدیم آئین نامه ها پس از بررسی اولیه در کمیسیون تخصصی شورای عالی بیمه و قبل از این که در دستور کار شورای عالی بیمه قرار گیرد، بر روی سایت بیمه مرکزی بارگذاری شود تا تمام اصناف و افراد بتوانند آزادانه اظهار نظر اصلاحی همراه با راهکار ارائه دهند و این نظرات جمع بندی شده و سپس در کارگروهی که به همین منظور در بیمه مرکزی تشکیل شده، بررسی و در نهایت برای تصمیم گیری به شورای عالی بیمه ارائه می‌ شود.

 

دکتر بنیادی در پایان خاطر نشان کرد، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در دور جدید کاری خود، تسهیل گری و تعامل با ارکان صنعت بیمه را در راس برنامه های خود قرار داده است

ثبت دیدگاه جدید مشاهده دیدگاه ها (0)
ارسال دیدگاه loading
دیدگاه شما پس از تایید مدیر، نمایش داده خواهد شد
empty تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است ..!!

جدیدترین های اخبار و آموزش

۱۲ بهمن ۱۴۰۲

مدیر فروش بیمه کیست و چه وظایفی دارد؟
مدیر فروش بیمه کیست و چه وظایفی دارد؟
مدیر فروش وظیفه ساخت و رهبری تیمی از فروشندگان و کمک به این تیم جهت دستیابی به اهداف فروش از ‌پیش‌ تعیین‌ شده را بر‌عهده دارد . علاوه براین مدیران فروش به ‌منظور افزایش فروش ، از مهارت ‌های رهبری خود بر ای تقویت و تشویق تیمشان استفاده می ‌کنند . در این مقاله توضیحاتی در رابطه با اینکه مدیر فروش بیمه کیست و چه وظایفی دارد ؟ به شما عزیزان ارائه خواهیم کرد با ما همراه باشید .

۹ بهمن ۱۴۰۲

انواع بیمه تامین اجتماعی مشاغل آزاد
انواع بیمه تامین اجتماعی مشاغل آزاد
 سازمان تامین اجتماعی به‌ منظور تضمین آینده اقشار مختلف جامعه، پوشش‌های بیمه‌ای مختلفی را در اختیار افراد قرار می‌دهد. به‌طورکلی، سازمان تامین اجتماعی دو نوع بیمه را ارائه می‌دهد؛ بیمه اجباری و بیمه اختیاری. بیمه تامین اجتماعی مشاغل آزاد یکی از زیردسته‌های بیمه اختیاری محسوب می‌شود که موضوع بحث ما در این مقاله است . در ادامه این مقاله هر آنچه که باید درباره بیمه مشاغل آزاد تامین اجتماعی،  شرایط، نحوه ثبت‌نام و مبلغ حق بیمه مشاغل آزاد 1402 بدانید را مورد بررسی قرار خواهیم داد با ما همراه باشید .

۴ بهمن ۱۴۰۲

تغییر مدیریتی در اداره كل روابط عمومی بیمه مركزی
تغییر مدیریتی در اداره كل روابط عمومی بیمه مركزی
نشست تکریم و معارفه مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی با حضور قائم مقام نهاد ناظر صنعت بیمه برگزار شد.

طراحی و بهینه سازی وب سایت : تیک تاک وب

لطفا شهر موردنظر خود را انتخاب کنید