تفاوت بین نمایندگی بیمه و کارگزاری بیمه چیست ؟

صفحه اصلی / آموزش بیمه / تفاوت بین نمایندگی بیمه و کارگزاری بیمه چیست ؟
تفاوت بین نمایندگی بیمه و کارگزاری بیمه چیست ؟

تفاوت بین نمایندگی بیمه و کارگزاری بیمه چیست ؟

همانطور که از اسم نمایندگی بیمه مشخص است ، نماینده که می ‌تواند فرد حقیقی یا حقوقی باشد ، نماینده فروش یک شرکت بیمه است و تنها اجازه فروش و صدور بیمه ‌نامه ‌های مربوط به همان شرکت بیمه را دارد اما کارگزار بیمه شخص یا موسسه‌ای است که واسطه انجام معاملات بیمه بین بیمه‌گذار و بیمه‌گر بوده و در مقابل آن کارمزد خود را دریافت می ‌کند . به بیان دیگر ، کارگزار بیمه وظیفه مشورت و راهنمایی انواع خدمات بیمه را به بیمه‌‌‌ گذار دارد تا اشخاص و یا سازمان‌ها بهترین انتخاب را از میان تمام انواع بیمه داشته باشند . در این مقاله قصد داریم به این موضوع که تفاوت بین نمایندگی بیمه و کارگزاری بیمه چیست ؟ بپردازیم با ما در برج بیمه همراه باشید .

 

کارگزاری بیمه چیست ؟

کارگزار بیمه یا کارگزاری بیمه شخص حقیقی یا حقوقی است که به طور مستقیم از بیمه مرکزی مجوز فعالیت‌‌‌ گرفته و به عنوان وکیل بیمه‌‌‌گذاران ، از جانب آن‌‌‌ها به نیازسنجی ، تحلیل و بررسی خدمات بیمه‌‌‌گران ، استخراج و گزینش پوشش‌‌‌های مورد نیاز ، مذاکره و چانه زنی برای ‌‌‌گرفتن نرخ رقابتی و در نهایت ، خرید بیمه ‌‌‌نامه مورد نظر برای مشتری می‌‌‌ پردازد . کارگزار بیمه ، به طور قانونی و به عنوان وکیل بیمه‌‌‌گذار ، اجازه‌‌‌ گرفتن خسارت و حضور در دعاوی حقوقی بیمه‌‌‌ای را نیز دارد .

 

کارگزاری بیمه چیست ؟

 

نمایندگی بیمه چیست ؟

نماینده بیمه شخصی است که از یک شرکت بیمه‌‌‌گر کد نمایندگی دریافت می ‌‌‌کند و همه محصولات بیمه‌‌‌ای آن شرکت را به متقاضیان و خریداران بیمه‌‌‌نامه می ‌‌‌فروشد . درآمد نمایندگان بیمه از مسیر کارمزدی است که بابت فروش هر بیمه‌‌‌ نامه دریافت می ‌‌‌کنند . درصد کارمزد برای هر بیمه ‌‌‌نامه بستگی به شرایط قرارداد نمایندگی بیمه مورد نظر با شرکت بیمه دارد .

 

تفاوت بین نمایندگی بیمه و کارگزاری بیمه چیست ؟

این روزها که بیشتر از پیش با پلتفرم‌های آنلاین فروش بیمه روبرو هستیم ، تفاوت بین نمایندگی بیمه و کارگزاری بیمه یکی از سوالات متداولی است که ذهن خریداران بیمه را مشغول می ‌کند .

همانطور که از اسم نمایندگی بیمه مشخص است ، نماینده که می ‌تواند فرد حقیقی یا حقوقی باشد ، نماینده فروش یک شرکت بیمه است و تنها اجازه فروش و صدور بیمه‌نامه‌های مربوط به همان شرکت بیمه را دارد. نمایندگان بیمه در صدد فروش هرچه بیشتر بیمه ‌نامه‌ های شرکت بیمه‌ای هستند که نمایندگی آن را دارند .

کارگزاران بیمه برخلاف نمایندگان ، وکیل خریداران بیمه هستند . یعنی در برنامه کارگزار بیمه ، فروش هیچ بیمه‌نامه‌ مشخصی از هیچ شرکت بیمه‌ای در اولویت نیست . کارگزاران در حقیقت مشاوران کارکشته بیمه‌ای هستند که به خریداران بیمه مشاوره می ‌دهند ، برای خریداران در صورت نیاز ، بیمه جدید طراحی می‌ کنند و در انتها برای حفظ منافع خریداران از شرکت‌های متفاوت بیمه استعلام‌ می‌گیرند و بر اساس نیاز بیمه‌گزار (خریدار بیمه) بهترین بیمه را پیشنهاد می‌دهند . آن ها می‌ توانند در زمان بروز خسارت در صورت نیاز کارگزارن بیمه به عنوان وکیل آشنا به امور بیمه و قوانین بیمه‌ای کشور بیمه‌گزاران را همراهی ‌کنند . مقاله شرایط اخذ کارگزاری بیمه تامین اجتماعی را بخوانید.

 

تفاوت بین نمایندگی بیمه و کارگزاری بیمه چیست ؟

 

درآمد کارگزاران بیمه از کجا تامین می‌ شود ؟

شاید این تصور در برخی خریداران بیمه بوجود بیاید که خرید از کارگزاران بیمه به علت خدمات بیشتری که ارائه می‌کنند منجر به پرداخت هزینه بیشتر برای آنها خواهد بود . یا برخی تصور کنند کار کردن با بعضی کارگزاری ها گران‌ تر از دیگر کارگزاری‌ هاست در شرایطی که درآمد کارگزاری بیمه یک درآمد مصوب و از پیش تعیین شده است .

کارگزارن بیمه ، نماینده بیمه‌گزار (خریدار بیمه) جهت خرید بیمه‌نامه متناسب با نیازشان هستند اما درآمدشان از محل کارمزدی است که از شرکت‌های بیمه دریافت می ‌کنند . کارمزدها در خصوص هر نوع بیمه مشخص و بر اساس مصوبات بیمه‌ مرکزی ، توسط شرکت بیمه پرداخت می ‌شود و بیمه‌گزار نیازی به پرداخت وجهی مازاد بر حق بیمه جهت جبران خدمات کارگزار ندارد .

 

ثبت دیدگاه جدید مشاهده دیدگاه ها (0)
ارسال دیدگاه loading
دیدگاه شما پس از تایید مدیر، نمایش داده خواهد شد
empty تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است ..!!

جدیدترین های اخبار و آموزش

۱۲ بهمن ۱۴۰۲

مدیر فروش بیمه کیست و چه وظایفی دارد؟
مدیر فروش بیمه کیست و چه وظایفی دارد؟
مدیر فروش وظیفه ساخت و رهبری تیمی از فروشندگان و کمک به این تیم جهت دستیابی به اهداف فروش از ‌پیش‌ تعیین‌ شده را بر‌عهده دارد . علاوه براین مدیران فروش به ‌منظور افزایش فروش ، از مهارت ‌های رهبری خود بر ای تقویت و تشویق تیمشان استفاده می ‌کنند . در این مقاله توضیحاتی در رابطه با اینکه مدیر فروش بیمه کیست و چه وظایفی دارد ؟ به شما عزیزان ارائه خواهیم کرد با ما همراه باشید .

۹ بهمن ۱۴۰۲

انواع بیمه تامین اجتماعی مشاغل آزاد
انواع بیمه تامین اجتماعی مشاغل آزاد
 سازمان تامین اجتماعی به‌ منظور تضمین آینده اقشار مختلف جامعه، پوشش‌های بیمه‌ای مختلفی را در اختیار افراد قرار می‌دهد. به‌طورکلی، سازمان تامین اجتماعی دو نوع بیمه را ارائه می‌دهد؛ بیمه اجباری و بیمه اختیاری. بیمه تامین اجتماعی مشاغل آزاد یکی از زیردسته‌های بیمه اختیاری محسوب می‌شود که موضوع بحث ما در این مقاله است . در ادامه این مقاله هر آنچه که باید درباره بیمه مشاغل آزاد تامین اجتماعی،  شرایط، نحوه ثبت‌نام و مبلغ حق بیمه مشاغل آزاد 1402 بدانید را مورد بررسی قرار خواهیم داد با ما همراه باشید .

۴ بهمن ۱۴۰۲

تغییر مدیریتی در اداره كل روابط عمومی بیمه مركزی
تغییر مدیریتی در اداره كل روابط عمومی بیمه مركزی
نشست تکریم و معارفه مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی با حضور قائم مقام نهاد ناظر صنعت بیمه برگزار شد.

طراحی و بهینه سازی وب سایت : تیک تاک وب

لطفا شهر موردنظر خود را انتخاب کنید