شرایط اخذ کارگزاری بیمه تامین اجتماعی

صفحه اصلی / آموزش بیمه / شرایط اخذ کارگزاری بیمه تامین اجتماعی
شرایط اخذ کارگزاری بیمه تامین اجتماعی

شرایط اخذ کارگزاری بیمه تامین اجتماعی

اگر شما هم به صنعت بیمه علاقه‌ مند هستید ، قطعا نام کارگزاری بیمه برای شما آشنا است . با گسترده شدن حوزه بیمه و تخصصی شدن شاخه‌های آن ، نیاز به افراد حرفه‌ای که بتوانند متقاضیان خرید بیمه را برای گرفتن بهترین تصمیم کمک کنند ، افزایش یافته است . در این مقاله به شرایط اخذ کارگزاری بیمه تامین اجتماعی و تمامی نکات ضروری در این رابطه خواهیم پرداخت با ما همراه باشید .

 

کارگزار بیمه کیست ؟

کارگزار بیمه شخص یا موسسه‌ای است که واسطه انجام معاملات بین مشتری و شرکت بیمه می ‌شود و در ازای انجام این کار از شرکت بیمه کارمزد دریافت می‌ کند . کارگزار بیمه ، ارائه دهنده ‌ی انواع خدمات بیمه ‌ای است و آگاهی کاملی در رابطه با انواع بیمه دارد .

 

کارگزار بیمه کیست ؟

 

وظایف شغلی یک کارگزار بیمه

به طور کلی، وظیفه اصلی کارگزار بیمه واسطه‌گری بین متقاضی خرید و شرکت بیمه است. برای انجام این کار نیاز است تا مراحل زیر را به دقت انجام داد :

  • کارگزار فروش بیمه باید با دریافت اطلاعاتی مانند : سن ، سابقه بیماری ، درآمد و… مناسب‌ترین نوع بیمه را برای متقاضی انتخاب نماید .
  • با جستجو در شرکت‌ های بیمه و مقایسه ‌ی خدمات آن ‌ها و با توجه به شرایط متقاضی ، گزینه‌ های مناسب را اولویت‌ بندی می‌ کند .
  • چنانچه بیمه‌ گزار خسارتی را متحمل شود ، وظیفه دارد تا کار او را در شرکت‌های بیمه پیگیری نماید .
  • همچنین وظیفه دارد تا به بیمه‌گرها و ناظران ، گزارش‌های لازم را ارائه دهد .

 

شرایط لازم برای تبدیل شدن به کارگزار بیمه

برای تبدیل شدن به یک کارگزار بیمه حرفه‌ای ، نیاز است تا در رابطه با انواع بیمه و شرایط خرید آن‌ ها اطلاعات داشته باشید تا بتوانید مشتری یا مراجعه کننده را به خوبی راهنمایی نمایید . برای کسب این دانش می‌ توانید دوره‌های لازم در شرکت‌های بیمه یا کارگزاری‌ها را بگذرانید . پس از گذراندن این دوره و کسب دانش کافی ، می ‌توانید به عنوان کارگزار فروش بیمه فعالیت نمایید .

مقاله تفاوت بین نمایندگی بیمه و کارگزاری بیمه چیست ؟ را بخوانید.

 

شرایط لازم برای تبدیل شدن به کارگزار بیمه

 

مهارت و دانش مورد نیاز در شغل کارگزاری بیمه چیست؟

فعالیت و کسب موفقیت در این رشته نیازمند مهارت ‌هایی فراتر از دانسته‌های بیمه‌ای است که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده ‌ایم .

  • مهارت ایجاد ارتباط و انجام مذاکره : کارگزار فروش بیمه به طور مرتب با مراجعه کنندگان مختلف برخورد دارد و برای ارتباط بهتر با آن‌ها نیازمند آشنایی با مباحث روانشناسی و شناخت تیپ‌های شخصیتی است. از سوی دیگر ، لازم است تا با شرکت‌های بیمه‎‌گر ارتباط برقرار کند و با انجام مذاکره و به اصطلاح چانه‌زنی ، بهترین بیمه را با نازل‌ترین قیمت خریداری کند .
  • مهارت در مکاتبات اداری و گزارش‌نویسی : کارگزار بیمه موظف است تا گزارش ‌هایی را برای بیمه مرکزی ارسال نماید . از این رو نیاز است تا با مکاتبات اداری و نحوه گزارش ‌نویسی آشنا باشد .
  • مهارت کار با کامپیوتر : امروزه ، انجام تمامی امور اداری وابسته به کامپیوتر است . کارگزار فروش بیمه نیز باید به خوبی به آن مسلط باشد .

کسب اطلاعات به روز در رابطه با بیمه : یک کارگزار بیمه، زمانی حرفه‌ای و موفق است که کاملا به روز باشد و از آخرین قوانین و شرایط بیمه‌ها اطلاع داشته باشد .

 

تحصیلات مورد نیاز کارگزار بیمه

طبق شرایط اعلام شده از سوی بیمه مرکزی ، افراد علاقمند به شغل کارگزاری بیمه چیست؟ باید یکی از شرایط زیر را داشته باشند :

  • حداقل مدرک لیسانس در رشته مدیریت بیمه یا گرایش بیمه‌ای با شش ماه سابقه کار مفید بیمه‌ای (کارآموزی)
  • حداقل مدرک لیسانس در سایر رشته‌ها و یک سال سابقه کار مفید بیمه‌ای (کارآموزی)

 

شرایط لازم برای تاسیس کارگزاری

تابعیت دولت جمهوری اسلامی ایران .

اعتقاد به اسلام با یکی از ادیان رسمی کشور .

دارا بودن حداقل بیست و پنج سال سن .

داشتن حداقل مدرک تحصیلی لیسانس و یک سال سابقه کارمفید بیمه‌ای و یا حداقل لیسانس در رشته بیمه یا گرایش بیمه‌ای و شش ماه سابقه کارمفید بیمه‌ای .

انجام خدمت وظیفه عمومی یا داشتن معافیت دائم قانونی .

عدم شهرت به نادرستی .

نداشتن سابقه محکومیت به علت ارتکاب جنایت یا ورشکستگی به تقصیر و کلاهبرداری و یا خیانت در امانت و یا دزدی و صدور چک بی محل و یا اختلاس و یا معاونت در یکی از جرایم فوق به گواهی اداره سجل کیفری وزارت دادگستری (ارائه عدم سوء پیشینه پس از موفقیت در آزمون) .

موفقیت در آزمون کتبی و مصاحبه حضوری در بیمه مرکزی ایران .

گذراندن دوره آموزشی و توجیهی بیمه مرکزی ایران و اخذ گواهینامه قبولی .

 

شرایط لازم برای تاسیس کارگزاری

 

مدارک لازم جهت ثبت ‌نام

  • تصویر خوانای کلیه صفحات شناسنامه عکس دار .
  • یک برگ تصویر خوانای مدرک تحصیلی معتبر .
  • سه قطعه عکس ۴×۳ جدید با درج مشخصات متقاضی در پشت آن .
  • اصل فیش بانکی به مبلغ بیست هزار ریال واریز شده به حساب بانک جاری شماره ۴۲۰۰ به نام آزمون کارگزاری بیمه مرکزی ایران نزد بانک ملی .
  • یک برگ تصویر از پشت و روی کارت پایان خدمت یا معافیت دائم قانونی .
  • اصل گواهی سابقه کار بیمه بازرگانی (نزد مؤسسات و نمایندگان بیمه) متناسب با مدرک تحصیلی .
  • تکمیل اصل فرم ثبت نام آزمون کارگزاری بیمه .

 

ثبت دیدگاه جدید مشاهده دیدگاه ها (0)
ارسال دیدگاه loading
دیدگاه شما پس از تایید مدیر، نمایش داده خواهد شد
empty تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است ..!!

جدیدترین های اخبار و آموزش

۲۶ مرداد ۱۴۰۴

مقاله بیمه بدنه _صفر تاصد بیمه بدنه خودرو+راهنمای کامل خرید بیمه بدنه ماشین در سال ۱۴۰۴
مقاله بیمه بدنه _صفر تاصد بیمه بدنه خودرو+راهنمای کامل خرید بیمه بدنه ماشین در سال ۱۴۰۴
همه دارندگان وسیله نقلیه موتوری باید نسبت به خرید بیمه بدنه خودرو و بیمه شخص ثالث اقدامات لازم را انجام دهند. در بازار امروزی وسایل نقلیه که همواره با افزایش قیمت خودروها و قطعات یدکی روبه رو هستیم، همه رانندگان در صدد هستند، ضمن رانندگی ایمن، با تهیه بیمه اتومبیل: بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه خودرو، خسارات جانی و مالی خود را کاهش دهند. اما خرید بهترین بیمه اتومبیل نیازمند اطلاعاتی است

۲۰ مرداد ۱۴۰۴

فرصت یک ماهه بخشودگی، برای جرائم بیمه نامه شخص ثالث
فرصت یک ماهه بخشودگی، برای جرائم بیمه نامه شخص ثالث
با پیشنهاد صندوق تأمین خسارت‌های بدنی، تأیید رئیس کل بیمه مرکزی و موافقت وزیر امور اقتصادی و دارایی، فرصت یک‌ماهه بخشودگی جرایم بیمه‌نامه شخص ثالث ابلاغ شد.

۱۹ مرداد ۱۴۰۴

پیام رئیس كل بیمه مركزی به مناسبت روز خبرنگار
پیام رئیس كل بیمه مركزی به مناسبت روز خبرنگار
به نام خداوند نون و قلم روز خبرنگار، بهانه‌ای ساده برای یادآوری از روشنگران عرصه آگاهی و پیام‌آوران حقیقت دانایی است که در تقویم باور ملت ما جایگاهی فراتر از یک روز و یک هفته و یک ...

طراحی و بهینه سازی وب سایت : تیک تاک وب

لطفا شهر موردنظر خود را انتخاب کنید