کارگزاری بیمه چیست؟چگونه کارگزاری بیمه بگیریم؟

صفحه اصلی / آموزش بیمه / کارگزاری بیمه چیست؟چگونه کارگزاری بیمه بگیریم؟
کارگزاری بیمه چیست؟چگونه کارگزاری بیمه بگیریم؟

کارگزاری بیمه چیست؟چگونه کارگزاری بیمه بگیریم؟

کارگزار بیمه شخص یا موسسه‌ای است که واسطه انجام معاملات بیمه بین بیمه‌گذار و بیمه‌گر بوده و در مقابل آن کارمزد خود را دریافت می‌کند . اگر شما هم می خواهید بدانید که کارگزاری بیمه چیست و اطلاعات بیشتری در این باره کسب کنید این مقاله برج بیمه را تا انتها مطالعه کنید .

 

کارگزاری‌ بیمه چیست ؟

کارگزار بیمه شخص یا موسسه‌ای است که واسطه انجام معاملات بیمه بین بیمه ‌گذار و بیمه‌گر بوده و در مقابل آن کارمزد خود را دریافت می ‌کند . به بیان دیگر کارگزار بیمه وظیفه مشورت و راهنمایی انواع خدمات بیمه را به بیمه گذار دارد تا اشخاص و یا سازمان‌ها بهترین انتخاب را از میان تمام انواع بیمه داشته باشند . کارگزار بیمه وظایفی همچون دریافت اطلاعات لازم از مشتریان برای ارزیابی نیاز‌های بیمه‌ای آن ها ، مقایسه ویژگی‌ها و هزینه‌ های بیمه های مختلف ، پیگیری جبران خسارت احتمالی بیمه گذار و  ارائه گزارش به بیمه گر‌ها را بر عهده دارند  .

کارگزاری بیمه با دفتر نمایندگی بیمه متفاوت است و طبق قوانین موجود یک نماینده نمی ‌تواند کارگزار بیمه باشد زیرا نمایندگان می ‌توانند فقط با یک شرکت بیمه‌ای همکاری داشته باشند اما کارگزاران بیمه باید از هر شرکت بیمه‌ای یک کد مجزا دریافت کند . گفتنی است کارگزار بیمه باید دارای پروانه کارگزاری رسمی بیمه از بیمه مرکزی کشور و کد همکاری از کلیه شرکت ‌های بیمه دولتی و خصوصی باشند .

 

کارگزاری‌ بیمه چیست ؟

 

مهارت و دانش مورد نیاز در شغل کارگزاری بیمه چیست ؟

فعالیت و کسب موفقیت در این رشته نیازمند مهارت‌هایی فراتر از دانسته‌های بیمه‌ای است که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم .

مهارت ایجاد ارتباط و انجام مذاکره : کارگزار فروش بیمه به طور مرتب با مراجعه کنندگان مختلف برخورد دارد و برای ارتباط بهتر با آن ‌ها نیازمند آشنایی با مباحث روانشناسی و شناخت تیپ‌های شخصیتی است . از سوی دیگر، لازم است تا با شرکت ‌های بیمه‎‌گر ارتباط برقرار کند و با انجام مذاکره و به اصطلاح چانه‌زنی، بهترین بیمه را با نازل‌ترین قیمت خریداری کند . مقاله تفاوت بین نمایندگی بیمه و کارگزاری بیمه را بخوانید.

مهارت در مکاتبات اداری و گزارش‌نویسی : کارگزار بیمه موظف است تا گزارش‌هایی را برای بیمه مرکزی ارسال نماید. از این رو نیاز است تا با مکاتبات اداری و نحوه گزارش‌نویسی آشنا باشد .

مهارت کار با کامپیوتر : امروزه ، انجام تمامی امور اداری وابسته به کامپیوتر است . کارگزار فروش بیمه نیز باید به خوبی به آن مسلط باشد .

کسب اطلاعات به روز در رابطه با بیمه : یک کارگزار بیمه ، زمانی حرفه‌ای و موفق است که کاملا به روز باشد و از آخرین قوانین و شرایط بیمه‌ها اطلاع داشته باشد .

 

وظایف شغلی یک کارگزار بیمه

به طور کلی ، وظیفه اصلی کارگزار بیمه واسطه‌گری بین متقاضی خرید و شرکت بیمه است. برای انجام این کار نیاز است تا مراحل زیر را به دقت انجام داد :

کارگزار فروش بیمه باید با دریافت اطلاعاتی مانند: سن، سابقه بیماری، درآمد و… مناسب‌ترین نوع بیمه را برای متقاضی انتخاب نماید .

با جستجو در شرکت‌های بیمه و مقایسه‌ی خدمات آن‌ها و با توجه به شرایط متقاضی، گزینه‌های مناسب را اولویت‌بندی می ‌کند .

چنانچه بیمه‌گزار خسارتی را متحمل شود ، وظیفه دارد تا کار او را در شرکت‌های بیمه پیگیری نماید .

همچنین وظیفه دارد تا به بیمه‌گرها و ناظران، گزارش‌های لازم را ارائه دهد .

 

وظایف شغلی یک کارگزار بیمه

 

شرایط لازم برای تاسیس کارگزاری بیمه به شرح زیر است :

 

شرایط اخذ کارگزاری بیمه تامین اجتماعی

تابعیت دولت جمهوری اسلامی ایران .

اعتقاد به اسلام با یکی از ادیان رسمی کشور .

دارا بودن حداقل بیست و پنج سال سن .

داشتن حداقل مدرک تحصیلی لیسانس و یک سال سابقه کارمفید بیمه‌ای و یا حداقل لیسانس در رشته بیمه یا گرایش بیمه‌ای و شش ماه سابقه کارمفید بیمه‌ای .

انجام خدمت وظیفه عمومی یا داشتن معافیت دائم قانونی .

عدم شهرت به نادرستی .

نداشتن سابقه محکومیت به علت ارتکاب جنایت یا ورشکستگی به تقصیر و کلاهبرداری و یا خیانت در امانت و یا دزدی و صدور چک بی محل و یا اختلاس و یا معاونت در یکی از جرایم فوق به گواهی اداره سجل کیفری وزارت دادگستری (ارائه عدم سوء پیشینه پس از موفقیت در آزمون) .

موفقیت در آزمون کتبی و مصاحبه حضوری در بیمه مرکزی ایران .

گذراندن دوره آموزشی و توجیهی بیمه مرکزی ایران و اخذ گواهینامه قبولی .

 

مدارک لازم جهت ثبت‌نام به شرح زیر است :

تصویر خوانای کلیه صفحات شناسنامه عکس دار .

یک برگ تصویر خوانای مدرک تحصیلی معتبر .

سه قطعه عکس ۴×۳ جدید با درج مشخصات متقاضی در پشت آن .

اصل فیش بانکی به مبلغ بیست هزار ریال واریز شده به حساب بانک جاری شماره ۴۲۰۰ به نام آزمون کارگزاری بیمه مرکزی ایران نزد بانک ملی شعبه بزرگراه آفریقا تهران .

یک برگ تصویر از پشت و روی کارت پایان خدمت یا معافیت دائم قانونی .

اصل گواهی سابقه کار بیمه بازرگانی (نزد مؤسسات و نمایندگان بیمه) متناسب با مدرک تحصیلی .

تکمیل اصل فرم ثبت نام آزمون کارگزاری بیمه .

همانطور که اشاره شد برای کسب پروانه تاسیس کارگزاری بیمه نیاز است تا در آزمون کتبی نیز قبول شوید. قطعا پشت سر گذاشتن این مراحل برای هر فردی ممکن نیست . اگر به این شغل علاقه دارید اما با خواندن این موارد پشیمان شده‌اید ؛ بهتر است بدانید که بیمه دات کام چاره‌ای برای این مشکل اندیشیده و ارائه داده است که در ادامه به معرفی کامل آن می‌پردازیم .

 

مدارک لازم جهت ثبت‌نام به شرح زیر است :

 

درآمد کارگزاری بیمه چه قدر است ؟

درآمد نمایندگی بیمه از کارمزدی است که در ازای معرفی بیمه‌گزار از شرکت‌های بیمه‌گر دریافت می‌کند. این کارمزد برای بیمه‌های مختلف و با توجه به برخی شرایط، متفاوت است. حقوق و درآمد کارگزاری‌های بیمه به میزان فعالیت آن‌ها بستگی داشته و در ماه‌های مختلف یکسان نیست. با توجه به این موارد و حجم انبوه متقاضیان بیمه‌های مختلف، درآمد کارگزار فروش بیمه عددی قابل توجه است.

ثبت دیدگاه جدید مشاهده دیدگاه ها (0)
ارسال دیدگاه loading
دیدگاه شما پس از تایید مدیر، نمایش داده خواهد شد
empty تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است ..!!

جدیدترین های اخبار و آموزش

۱۲ بهمن ۱۴۰۲

مدیر فروش بیمه کیست و چه وظایفی دارد؟
مدیر فروش بیمه کیست و چه وظایفی دارد؟
مدیر فروش وظیفه ساخت و رهبری تیمی از فروشندگان و کمک به این تیم جهت دستیابی به اهداف فروش از ‌پیش‌ تعیین‌ شده را بر‌عهده دارد . علاوه براین مدیران فروش به ‌منظور افزایش فروش ، از مهارت ‌های رهبری خود بر ای تقویت و تشویق تیمشان استفاده می ‌کنند . در این مقاله توضیحاتی در رابطه با اینکه مدیر فروش بیمه کیست و چه وظایفی دارد ؟ به شما عزیزان ارائه خواهیم کرد با ما همراه باشید .

۹ بهمن ۱۴۰۲

انواع بیمه تامین اجتماعی مشاغل آزاد
انواع بیمه تامین اجتماعی مشاغل آزاد
 سازمان تامین اجتماعی به‌ منظور تضمین آینده اقشار مختلف جامعه، پوشش‌های بیمه‌ای مختلفی را در اختیار افراد قرار می‌دهد. به‌طورکلی، سازمان تامین اجتماعی دو نوع بیمه را ارائه می‌دهد؛ بیمه اجباری و بیمه اختیاری. بیمه تامین اجتماعی مشاغل آزاد یکی از زیردسته‌های بیمه اختیاری محسوب می‌شود که موضوع بحث ما در این مقاله است . در ادامه این مقاله هر آنچه که باید درباره بیمه مشاغل آزاد تامین اجتماعی،  شرایط، نحوه ثبت‌نام و مبلغ حق بیمه مشاغل آزاد 1402 بدانید را مورد بررسی قرار خواهیم داد با ما همراه باشید .

۴ بهمن ۱۴۰۲

تغییر مدیریتی در اداره كل روابط عمومی بیمه مركزی
تغییر مدیریتی در اداره كل روابط عمومی بیمه مركزی
نشست تکریم و معارفه مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی با حضور قائم مقام نهاد ناظر صنعت بیمه برگزار شد.

طراحی و بهینه سازی وب سایت : تیک تاک وب

لطفا شهر موردنظر خود را انتخاب کنید