جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث روزی چقدر است؟

صفحه اصلی / آموزش بیمه / جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث روزی چقدر است؟
جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث روزی چقدر است؟

جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث روزی چقدر است؟

همانطور که می دانید برای تمامی خودروها داشتن بیمه شخص ثالث اجباری است . به همین علت عدم تمدید یا به تعویق انداختن آن سبب می شود که جریمه ی دیرکرد به آن تعلق گیرد . در این مقاله از برج بیمه به بررسی این موضوع که جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث روزی چقدر است ؟ می پردازیم با ما همراه باشید .

 

چرا بیمه شخص ثالث اتومبیل مهم است ؟

بیمه اتومبیل شخص ثالث از آن جهت اهمیت دارد که در صورت صدمه زدن به خودرو یا اموال شخص دیگری در اثر استفاده از خودرو ، خسارات وارده را جبران می‌ کند . اگرچه به طور معمول ارزان تر است و سطح بالایی از پوشش را ارائه نمی دهد اما با این وجود به میزان قابل قبولی از شما محافظت می‌ کند . به عنوان مثال ، اگر بیمه شخص ثالث اتومبیل داشته باشید و به اتومبیل شخصی ضربه بزنید ، خسارات وارد شده را بیمه شخص ثالث پرداخت می ‌کند . در غیر این صورت ، شما مجبورید هزینه‌ها را بپردازید ، که ممکن است بسیار گران باشند ( تصور کنید به بخودروی مدل بالای کسی ضربه بزنید و بیمه نداشته باشید ، چه فاجعه‌ای رخ می ‌دهد ؟ )

 

بیشتر بخوانید: هرآنچه باید درباره بیمه شخص ثالث کامیون بدانید؟

 

چرا بیمه شخص ثالث اتومبیل مهم است ؟

جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث روزی چقدر است ؟

شاید برایتان پیش آمده باشد که به خاطر مشغله زیاد ، تاریخ سررسید بیمه شخص ثالث‌ تان را فراموش کرده‌باشید و به همین خاطر جریمه دیرکرد شامل حالتان شده‌باشد . مثلا در مدتی که تاریخ انقضای بیمه شخص ثالث گذشته باشد اگر حادثه‌ای ، چه مالی و چه جانی ، رخ دهد ؛ تحت پوشش بیمه نیست و شخص باید از حساب خود خسارت را پرداخت کند . جریمه دیر کرد هر روز برابر است با حق ‌بیمه کامل بدون تخفیف یک سال آن خودرو تقسیم بر ۳۶۵ روز سال می ‌باشد . بعنوان مثال ، اگر نرخ مصوب بیمه شخص ثالث وسیله‌ای ، معادل 5 میلیون تومان باشد ، نرخ جریمه دیرکرد تمدید بیمه نامه این وسیله ، روزانه حدود 13.7 هزارتومان است .

اگر زمان عدم تمدید بیمه‌نامه وسیله نقلیه بیشتر از یک سال باشد ، جریمه همان یک سال در نظر گرفته می‌ شود . عوامل زیادی در تعیین مقدار جریمه دیرکرد شخص ثالث موثر هستند که شامل موارد زیر می ‌شوند :

  • نوع خودرو
  • تعداد سیلندر
  • ظرفیت بار ماشین
  • مهم‌تر از همه شرکت بیمه ‌گر

 

بیشتر بخوانید: تعهد مالی بیمه شخص ثالث چیست ؟

 

جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث روزی چقدر است ؟

 

بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث ۱۴۰۲ شامل کدام وسائل نقلیه می ‌شود ؟

در هر طرح بخشودگی ، فهرست انواع وسایل نقلیه هم اعلام می‌ شود . در آخرین طرح بخشودگی جرایم بیمه ۱۴۰۲ که در ماه‌های آذر و دی ماه اجرا می‌ شود ، جریمه تمام وسایل نقلیه موتوری بخشیده شده است و همه می‌ توانند از این فرصت استفاده کنند .

 

دیرکرد بیمه شخص ثالث بر روی تخفیف بیمه ‌نامه تاثیر می‌ گذارد ؟

اگر بهترین زمان تمدید بیمه شخص ثالث یا بدنه خود را فراموش کرده‌اید یا به هر دلیل آن‌ را انجام نداده‌اید ، نگران تاثیر دیرکرد بیمه شخص ثالث بر روی تخفیف بیمه ثالث خود نباشید . تخفیف عدم خسارت بیمه ثالث و جریمه دیرکرد به هم دیگر ارتباطی ندارند و اگر در طول مدت اعتبار بیمه شخص ثالث خود از شرکت بیمه خسارت نگیرد ، مشمول تخفیف بیمه ثالث خواهید شد . در این حالت شما تنها باید جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث ۱۴۰۲ را پرداخت کنید .

 

آیا به خودروی مسروقه جریمه دیرکرد شخص ثالث تعلق می ‌گیرد ؟

خیر ، در صورتی که خودروی شما در زمان موعد سررسید بیمه شما دزدیده شده باشد ، می توانید با دریافت گواهی از کلانتری به همراه مشخصات ماشین تان از پرداخت جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث این مدت معاف شوید و نیاز به پرداخت جریمه بیمه نکردن ماشین ندارید .

 

آیا به خودروی مسروقه جریمه دیرکرد شخص ثالث تعلق می ‌گیرد ؟

 

آیا جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث بخشیده می ‌شود ؟

در کل جریمه بیمه شخص ثالث بخشیده نمی‌ شود و تنها در زمان‌هایی که طرح بخشش جریمه بیمه شخص ثالث از طرف بیمه مرکزی اعلام می ‌شود این فرصت را دارید که بدون پرداخت جریمه ، بیمه شخص ثالث خود را تمدید کنید .

 

در چه صورتی جریمه دیرکرد ، بخشیده می‌شود ؟

فقط در یک صورت جریمه دیرکرد بخشیده می‌ شود . آن‌هم زمانی که خودرو در پارکینگ راهنمایی و رانندگی توقیف باشد که با بردن نامه رفع توقیف به شرکت بیمه از پرداخت جریمه دیرکرد ، معاف می ‌شود .

ثبت دیدگاه جدید مشاهده دیدگاه ها (0)
ارسال دیدگاه loading
دیدگاه شما پس از تایید مدیر، نمایش داده خواهد شد
empty تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است ..!!

جدیدترین های اخبار و آموزش

۱۲ بهمن ۱۴۰۲

مدیر فروش بیمه کیست و چه وظایفی دارد؟
مدیر فروش بیمه کیست و چه وظایفی دارد؟
مدیر فروش وظیفه ساخت و رهبری تیمی از فروشندگان و کمک به این تیم جهت دستیابی به اهداف فروش از ‌پیش‌ تعیین‌ شده را بر‌عهده دارد . علاوه براین مدیران فروش به ‌منظور افزایش فروش ، از مهارت ‌های رهبری خود بر ای تقویت و تشویق تیمشان استفاده می ‌کنند . در این مقاله توضیحاتی در رابطه با اینکه مدیر فروش بیمه کیست و چه وظایفی دارد ؟ به شما عزیزان ارائه خواهیم کرد با ما همراه باشید .

۹ بهمن ۱۴۰۲

انواع بیمه تامین اجتماعی مشاغل آزاد
انواع بیمه تامین اجتماعی مشاغل آزاد
 سازمان تامین اجتماعی به‌ منظور تضمین آینده اقشار مختلف جامعه، پوشش‌های بیمه‌ای مختلفی را در اختیار افراد قرار می‌دهد. به‌طورکلی، سازمان تامین اجتماعی دو نوع بیمه را ارائه می‌دهد؛ بیمه اجباری و بیمه اختیاری. بیمه تامین اجتماعی مشاغل آزاد یکی از زیردسته‌های بیمه اختیاری محسوب می‌شود که موضوع بحث ما در این مقاله است . در ادامه این مقاله هر آنچه که باید درباره بیمه مشاغل آزاد تامین اجتماعی،  شرایط، نحوه ثبت‌نام و مبلغ حق بیمه مشاغل آزاد 1402 بدانید را مورد بررسی قرار خواهیم داد با ما همراه باشید .

۴ بهمن ۱۴۰۲

تغییر مدیریتی در اداره كل روابط عمومی بیمه مركزی
تغییر مدیریتی در اداره كل روابط عمومی بیمه مركزی
نشست تکریم و معارفه مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی با حضور قائم مقام نهاد ناظر صنعت بیمه برگزار شد.

طراحی و بهینه سازی وب سایت : تیک تاک وب

لطفا شهر موردنظر خود را انتخاب کنید