قیمت بیمه موتور سیکلت در سال ۱۴۰۲ چقدر است ؟

صفحه اصلی / آموزش بیمه / قیمت بیمه موتور سیکلت در سال ۱۴۰۲ چقدر است ؟
قیمت بیمه موتور سیکلت در سال ۱۴۰۲ چقدر است ؟

قیمت بیمه موتور سیکلت در سال ۱۴۰۲ چقدر است ؟

موتور سیکلت ، از جمله وسایل نقلیه‌ایی است که از گذشته تا کنون در میان مردم از محبوبیت خاصی برخوردار بوده است . استفاده از آن بعد از گذشت سال ‌ها ، همچنان طرفداران زیادی دارد . تنها در تهران بیش از 75 هزار موتورسیکلت توقیفی در پارکینگ‌ های‌ پلیس وجود دارد . یکی از علت ‌های اصلی و مهم توقیف موتورسیکلت‌ها نداشتن بیمه است. متاسفانه با اینکه قانون می ‌گوید بیمه شخص ثالث برای موتورسیکلت‌ها هم اجباری است ، اما بسیاری از موتورسواران توجهی به خرید و تمدید بیمه موتور خود ندارند . شاید یکی از دلایل بی‌توجهی و پشت گوش انداختن خرید بیمه موتورسیکلت ، قیمت آن باشد . در این مقاله به این موضوع که قیمت بیمه موتور سیکلت در سال 1402 چقدر است ؟ و مسائل پیرامون آن می پردازیم با ما در برج بیمه همراه باشید .

 

بیمه شخص ثالث موتور سیکلت

با وجود اینکه بر اساس قانون ، بیمه شخص ثالث موتور سیکلت اجباری است ، اما باز هم شاهد هستیم که تعداد بالایی از موتور سواران ، اهمیت چندانی به این موضوع نمی‌ دهند . در حالیکه بیمه در شرایط تصادف و حوادث اینچنینی ، پشتوانه بسیار محکمی است.

بیمه شخص ثالث به طور کلی خسارت‌ های زیر را جبران می‌ کند :

  • خسارت‌ های جانی وارد شده به فرد زیان ‌دیده
  • خسارت‌ های مالی وارد شده افراد
  • خسارت ‌های جانی وارد شده به راننده مقصر

نکته : بیمه شخص ثالث هزینه‌های مالی ناشی از تصادف ( هزینه تعمیر موتورسیکلت یا جبران اموال ) را به راننده مقصر پرداخت نمی‌کند. برای پوشش این هزینه ‌ها به بیمه بدنه نیاز دارید.

 

بیمه شخص ثالث موتور سیکلت

 

این بیمه خسارت‌ های ناشی از تصادفات زیر را تحت پوشش خود دارد :

خسارت‌های وارد شده به اشخاص ثالث توسط بار یا محموله موتور سیکلت ، مانند سقوط محموله روی عابر پیاده ، یا نشت مواد خطرناک از محموله و آسیب رساندن به اشخاص ثالث

جبران خسارت‌های جانی وارد شده به راننده موتورسیکلت در تصادف با هر شی ثابت یا متحرک ، مانند خودرو ، عابر پیاده ، دیوار ، درخت و مواردی از این دست

جبران خسارت ناشی از فوت یا نقص عضو شخص ثالث در اثر تصادف با موتور سیکلت ، مطابق با قوانین و مقررات جاری

جبران خسارت‌های مالی وارد شده به شخص ثالث در اثر تصادف با موتور سیکلت ، مانند خسارت به خودرو ، موتور سیکلت ، ساختمان و مواردی مانند این.

 

قیمت بیمه موتور سیکلت در سال 1402 چقدر است ؟

درست مثل بیمه شخص ثالث ماشین قیمت بیمه شخص ثالث موتور سیکلت هم قبل از هرچیزی به مبلغ دیه هرسال بستگی دارد . علاوه بر نرخ دیه قیمت پایه بیمه شخص ثالث موتورسیکلت‌ ها روی قیمت نهایی که باید برای آن پرداخت کنیم تاثیر می‌ گذارد .

در سال 1402 دیه کامل انسان در ماه حرام یک میلیارد و 200 میلیون تومان و در ماه غیر حرام ، 900 میلیون تومان تعیین شده است . هرسال سازمان بیمه مرکزی با توجه به قیمت دیه حداقل و حداکثر مبلغ حق‌بیمه و همین سقف پوشش‌های جانی و مالی‌ را به شرکت‌ های بیمه ابلاغ می ‌کند . سقف تعهدات جانی بیمه ثالث موتور و ماشین معمولا برابر با نرخ دیه انسان کامل در ماه حرام است . اما مبلغ پوشش مالی می ‌تواند با انتخاب بیمه‌ شده متفاوت باشد .

 

قیمت بیمه موتور سیکلت در سال 1402 چقدر است ؟

 

نحوه محاسبه قیمت بیمه موتور سیکلت 1402

نرخ پایه بیمه موتورسیکلت بر اساس قدرت یا تعداد سیلندر موتور محاسبه می ‌شود . معمولا موتور سیکلت‌ها به 4 دسته زیر تقسیم می ‌شوند :

  • موتور سیکلت گازی
  • موتور سیکلت دنده‌ای یک سیلندر
  • موتور سیکلت دو سیلندر و بالاتر
  • موتور سیکلت دارای سه چرخ و سایدکار

سایر مواردی که می ‌توانند قیمت بیمه موتور را بالا و پایین کنند هم عبارتند از :

  • میزان و مقدار تعهدات مالی بیمه شخص ثالث
  • مقدار تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث
  • مبلغ جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث
  • مدت اعتبار بیمه شخص ثالث

 

پوشش مالی بیمه شخص ثالث موتور در سال 1402

حداقل سقف تعهد مالی بیمه شخص ثالث معمولا 2/5 درصد مبلغ دیه هر سال است . یعنی حداقل پوشش مالی بیمه موتورسیکلت در سال 1402، مبلغ 30 میلیون تومان است . حداکثر تعهدات پوشش مالی بیمه شخص ثالث هم 50 درصد مبلغ دیه ماه حرام محاسبه می ‌شود . پس حداکثر پوشش مالی بیمه شخص ثالث در سال 1402 مبلغ 600 میلیون تومان است . معمولا بهتر است با توجه به افزایش قیمت ماشین‌های ساخت داخل و تردد انواع خودروی لوکس در خیابان ‌ها ، پوشش مالی حداقل ۵۰ میلیون تومانی برای بیمه‌نامه ثالث بخریم .

 

ثبت دیدگاه جدید مشاهده دیدگاه ها (0)
ارسال دیدگاه loading
دیدگاه شما پس از تایید مدیر، نمایش داده خواهد شد
empty تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است ..!!

جدیدترین های اخبار و آموزش

۱۲ بهمن ۱۴۰۲

مدیر فروش بیمه کیست و چه وظایفی دارد؟
مدیر فروش بیمه کیست و چه وظایفی دارد؟
مدیر فروش وظیفه ساخت و رهبری تیمی از فروشندگان و کمک به این تیم جهت دستیابی به اهداف فروش از ‌پیش‌ تعیین‌ شده را بر‌عهده دارد . علاوه براین مدیران فروش به ‌منظور افزایش فروش ، از مهارت ‌های رهبری خود بر ای تقویت و تشویق تیمشان استفاده می ‌کنند . در این مقاله توضیحاتی در رابطه با اینکه مدیر فروش بیمه کیست و چه وظایفی دارد ؟ به شما عزیزان ارائه خواهیم کرد با ما همراه باشید .

۹ بهمن ۱۴۰۲

انواع بیمه تامین اجتماعی مشاغل آزاد
انواع بیمه تامین اجتماعی مشاغل آزاد
 سازمان تامین اجتماعی به‌ منظور تضمین آینده اقشار مختلف جامعه، پوشش‌های بیمه‌ای مختلفی را در اختیار افراد قرار می‌دهد. به‌طورکلی، سازمان تامین اجتماعی دو نوع بیمه را ارائه می‌دهد؛ بیمه اجباری و بیمه اختیاری. بیمه تامین اجتماعی مشاغل آزاد یکی از زیردسته‌های بیمه اختیاری محسوب می‌شود که موضوع بحث ما در این مقاله است . در ادامه این مقاله هر آنچه که باید درباره بیمه مشاغل آزاد تامین اجتماعی،  شرایط، نحوه ثبت‌نام و مبلغ حق بیمه مشاغل آزاد 1402 بدانید را مورد بررسی قرار خواهیم داد با ما همراه باشید .

۴ بهمن ۱۴۰۲

تغییر مدیریتی در اداره كل روابط عمومی بیمه مركزی
تغییر مدیریتی در اداره كل روابط عمومی بیمه مركزی
نشست تکریم و معارفه مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی با حضور قائم مقام نهاد ناظر صنعت بیمه برگزار شد.

طراحی و بهینه سازی وب سایت : تیک تاک وب

لطفا شهر موردنظر خود را انتخاب کنید