بیمه تکمیلی خانواده ؛ بیمه درمان تکمیلی خانواده چیست؟

صفحه اصلی / آموزش بیمه / بیمه تکمیلی خانواده ؛ بیمه درمان تکمیلی خانواده چیست؟
بیمه تکمیلی خانواده ؛ بیمه درمان تکمیلی خانواده چیست؟

بیمه تکمیلی خانواده ؛ بیمه درمان تکمیلی خانواده چیست؟

بیمه‌ تکمیلی درمان یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین انواع‌ پوشش‌های بیمه‌‌ای است ‌. با توجه‌ به‌ اینکه‌ انسان همواره‌ در معرض‌ خطر انواع‌ مختلف‌ بیماری ‌ها بوده‌ و هست ‌، به ناچار برای معالجه‌ بیماری و بهبودی ، متقبل‌ هزینه‌‌های سنگین‌ پزشکی ، دارو ، عمل‌ها‌ی جراحی و مخارج‌ بیمارستان‌ می ‌شود . به‌ جهت کمک‌ در پرداخت چنین‌ هزینه‌ هایی ، بیمه‌ های درمانی طراحی و به متقاضیان ارائه می‌ گردند . بیمه تکمیلی خانواده ، یکی از انواع بیمه‌های تکمیلی است . در این مقاله قصد داریم به بیمه تکمیلی خانواده  بپردازیم با ما در برج بیمه همراه باشید .

 

بیمه درمان تکمیلی خانواده چیست ؟

بیمه‌های درمانی به دو بخش بیمه درمان پایه و بیمه تکمیلی تقسیم می‌ شوند . بیمه درمان پایه را اصولا با نام‌هایی مثل بیمه تامین اجتماعی و بیمه سلامت و … می‌شناسیم . این بیمه‌ها در بسیاری از مواقع پوشش‌های کمی را جهت هزینه‌های درمان بر عهده می‌ گیرند . اما بیمه‌ های تکمیلی با داشتن قراردادی مشخص هزینه‌های درمان را تا سقف مشخص شده تامین می ‌کنند .

 

بیمه درمان تکمیلی خانواده چیست ؟

 

بیمه ‌های درمان تکمیلی به دو بخش عمده تقسیم می‌ شوند :

بیمه تکمیلی گروهی : این بیمه عموما از طرف شرکت‌ ها و سازمان‌ ها برای کارکنان مجموعه خود تهیه می ‌شوند و تنها تا زمانی که با شرکت مذکور قرارداد داشته باشید امکان استفاده از پوشش‌های این بیمه را دارید .

بیمه تکمیلی انفرادی : در بیمه تکمیلی انفرادی بر خلاف گروهی ، هر فردی می‌ تواند خود را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دهد . بیمه درمان خانواده نیز یکی از انواع بیمه تکمیلی انفرادی است .

 

مزایای بیمه تکمیلی خانواده چیست ؟

  • دریافت پوشش‌های بیمه ‌ای با سقف تعهدات مختلف برای همه اعضای خانواده
  • امکان تهیه بیمه نامه درمان تکمیلی بدون نیاز به داشتن بیمه پایه
  • ارائه پوشش‌ های بیمه‌ای کامل در زمینه خرید طرح‌های مختلف درمان تکمیلی
  • امکان پرداخت حق بیمه به صورت اقساط برای همه بیمه گذاران

 

کدام شرکت‌ها بیمه تکمیلی خانواده را ارائه می ‌دهند ؟

شرکت‌ های خاص زیر این پوشش بیمه‌ای را عرضه می‌کنند :

  • شرکت بیمه سامان
  • شرکت بیمه تکمیلی ملت
  • بیمه آسماری
  • شرکت بیمه تکمیلی SOS
  • شرکت بیمه پارسیان

 

کدام شرکت‌ها بیمه تکمیلی خانواده را ارائه می ‌دهند ؟

 

پوشش‌های بیمه تکمیلی خانواده

پوشش‌ها و خدمات قابل ارائه در بیمه تکمیلی خانواده به شرح زیر است :

  • جبران هزینه‌های بیمارستانی : بستری، جراحی، پوشش شیمی درمانی، رادپوتراپی، آنژیوگرافی قلب، گامانایف، انواع سنگ شکن در بیمارستان و مراکز جراحی محدود و Day Care
  • پرداخت هزینه‌های جراحی‌های تخصصی : سرطان، مغز، اعصاب مرکزی و نخاع، گامانایف، قلب، پیوند ریه، کبد، کلیه و مغز استخوان با احتساب بند ۱: منظور هزینه‌های بیمارستانی است.- نکته: جراحی ستون فقرات تحت پوشش این بیمه‌نامه قرار نمی‌گیرد.
  • جبران هزینه‌های جراحی‌های مجاز سرپایی : شکسته‌بندی، گچ‌گیری، ختنه، بخیه، کرایوتراپی، اکسیزیون، لیپوم، بیوپسی، تخلیه کیست و لیزر درمانی.
  • پوشش ویزیت و دارو
  • جبران هزینه‌های پاراکلینیکی گروه اول : پوشش هزینه های پاراکلینیک شامل سونوگرافی، ماموگرافی، انواع اسکن، دانسیتومتری، انواع آندوسکوپی، اکوکاردیوگرافی، سونوگرافی، ام‌آرآی، استرس اکو
  • جبران هزینه‌های پاراکلینیکی گروه دوم : نوار عضله، نوار مغز، شنوایی سنجی، آنژیوگرافی چشم، بینایی‌سنجی، تست تنفسی، تست ورزش، نوار مثانه، مانیتورینگ قلب
  • پوشش هزینه‌های خدمات آزمایشگاهی : آزمایش‌های تشخیص پزشکی، پاتولوژی، ژنتیک پزشکی، انواع رادیوگرافی، نوار قلب و فیزیوتراپی.
  • جبران هزینه‌های آمبولانس شهری و بین شهری
  • جبران هزینه‌های زایمان
  • پوشش هزینه‌های درمان نازایی و ناباروری : میکرو اینجکشن، ZIFT، GIFT، IUI و…
  • درمان عیوب انکساری دو چشم
  • جبران هزینه‌های دندان‌پزشکی : این بیمه‌نامه خدمات زیبایی دندان را پوشش نمی‌دهد. مواردی چون: ایمپلنت، لمینت، ارتودنسی، دندان مصنوعی و جراحی لثه. (مطالعه مقاله پوشش دندانپزشکی بیمه تکمیلی پیشنهاد می‌شود.)
  • پوشش هزینه خرید سمعک

 

شرایط استفاده از بیمه تکمیلی خانواده

معمولا شرکت‌های بیمه برای ارائه خدمات به افراد در بیمه‌های تکمیلی شرایط خاصی دارند . شرایط عمومی برخی از شرکت‌ها به قرار زیر است :

  • افراد بالای ۷۰ سال نمی ‌توانند برای خرید این بیمه‌نامه اقدام کنند .
  • حق‌بیمه پرداختی در افراد سنین مختلف، متفاوت است . با افزایش سن به علت بالا رفتن ریسک، شرکت‌ ها حق ‌بیمه بیشتری مطالبه می ‌کنند .
  • پوشش‌های این بیمه‌نامه بعد از گذراندن دوره انتظار بیمه برای بیمه‌شدگان فعال می‌شود . دوره انتظار بیمه، بازه زمانی است که بیمه‌شدگان نمی‌توانند از خدمات بیمه استفاده کنند. مدت این دوره بسته به پوشش انتخابی بین ۳ تا ۶ ماه متغیر است. مثلا پوشش زایمان ۶ ماه و سایر پوشش‌ها مثل جراحی ۳ ماه دوره انتظار دارند. (مقاله بیمه تکمیلی برای زمان را مطالعه کنید.)
  • شرط صدور بیمه‌نامه برای افراد بالای ۳۵ سال، انجام معاینات پزشکی است.
  • فرانشیز این بیمه بسته به سیاست‌های شرکت‌ها مختلف است اما معمولا ۳۰ درصد هزینه‌های درمان را فرد باید بپردازد. اگر فرد بیمه پایه داشته باشد ، فرانشیز در بعضی شرکت ‌ها مثل شرکت بیمه پارسیان صفر می ‌شود .

 

شرایط استفاده از بیمه تکمیلی خانواده

 

آیا امکان پرداخت اقساطی حق بیمه درمان تکمیلی خانواده وجود دارد ؟

حق بیمه تکمیلی به طور معمول به صورت سالانه محاسبه و اخذ می گردد . اما در این جا ممکن است برای عده ای سوال باشد که آیا امکان پرداخت حق بیمه تکمیلی به صورت اقساطی وجود دارد ؟

در پاسخ باید گفت که با توجه به شرکتی که قصد خرید بیمه تکمیلی را از آن دارید، و نیز طرحی که انتخاب می کنید، شرایط پرداخت و مبلغ حق عضویت متفاوت خواهد بود . در بعضی از طرح ها با پرداخت درصدی از حق بیمه سالانه می توانید مابقی حساب را به صورت اقساط پرداخت نمایید .

اما در بعضی از طرح ها امکان تقسیط بدهی بیمه درمان تکمیلی خانواده شما وجود ندارد و برای همین شما باید حق بیمه خود را به یکباره پرداخت کنید .

توجه داشته باشید که در صورت پرداخت اقساطی حق عضویت ممکن است مشمول تخفیف در نظر گرفته شده برای خرید بیمه تکمیلی توسط شرکت نشوید (یا این که در صورت عدم پرداخت نقدی حق عضویت باید مبلغ بالاتری را به طور اقساط پرداخت کنید).

ثبت دیدگاه جدید مشاهده دیدگاه ها (0)
ارسال دیدگاه loading
دیدگاه شما پس از تایید مدیر، نمایش داده خواهد شد
empty تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است ..!!

جدیدترین های اخبار و آموزش

۱۲ بهمن ۱۴۰۲

مدیر فروش بیمه کیست و چه وظایفی دارد؟
مدیر فروش بیمه کیست و چه وظایفی دارد؟
مدیر فروش وظیفه ساخت و رهبری تیمی از فروشندگان و کمک به این تیم جهت دستیابی به اهداف فروش از ‌پیش‌ تعیین‌ شده را بر‌عهده دارد . علاوه براین مدیران فروش به ‌منظور افزایش فروش ، از مهارت ‌های رهبری خود بر ای تقویت و تشویق تیمشان استفاده می ‌کنند . در این مقاله توضیحاتی در رابطه با اینکه مدیر فروش بیمه کیست و چه وظایفی دارد ؟ به شما عزیزان ارائه خواهیم کرد با ما همراه باشید .

۹ بهمن ۱۴۰۲

انواع بیمه تامین اجتماعی مشاغل آزاد
انواع بیمه تامین اجتماعی مشاغل آزاد
 سازمان تامین اجتماعی به‌ منظور تضمین آینده اقشار مختلف جامعه، پوشش‌های بیمه‌ای مختلفی را در اختیار افراد قرار می‌دهد. به‌طورکلی، سازمان تامین اجتماعی دو نوع بیمه را ارائه می‌دهد؛ بیمه اجباری و بیمه اختیاری. بیمه تامین اجتماعی مشاغل آزاد یکی از زیردسته‌های بیمه اختیاری محسوب می‌شود که موضوع بحث ما در این مقاله است . در ادامه این مقاله هر آنچه که باید درباره بیمه مشاغل آزاد تامین اجتماعی،  شرایط، نحوه ثبت‌نام و مبلغ حق بیمه مشاغل آزاد 1402 بدانید را مورد بررسی قرار خواهیم داد با ما همراه باشید .

۴ بهمن ۱۴۰۲

تغییر مدیریتی در اداره كل روابط عمومی بیمه مركزی
تغییر مدیریتی در اداره كل روابط عمومی بیمه مركزی
نشست تکریم و معارفه مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی با حضور قائم مقام نهاد ناظر صنعت بیمه برگزار شد.

طراحی و بهینه سازی وب سایت : تیک تاک وب

لطفا شهر موردنظر خود را انتخاب کنید