بیمه عمر و سرمایه گذاری چیست؟

صفحه اصلی / آموزش بیمه / بیمه عمر و سرمایه گذاری چیست؟
بیمه عمر و سرمایه گذاری چیست؟

بیمه عمر و سرمایه گذاری چیست؟

بیمه عمر و سرمایه گذاری یک نوع بیمه عمر است . در بیمه عمر و سرمایه گذاری ، بیمه گذار حق بیمه پرداختی را به شرکت بیمه پرداخت می ‌کند و در مقابل ، شرکت بیمه در صورت فوت بیمه گذار ، مبلغی را به وراث یا بستگان او پرداخت خواهد کرد . بیمه عمر در ایران بر خلاف سایر کشورها محبوبیت زیادی ندارد . یکی از دلایل این موضوع آگاهی نداشتن نسبت به بیمه عمر و شرایط آن است . در این مقاله قصد داریم به این موضوع که بیمه عمر و سرمایه گذاری چیست ؟ بپردازیم با ما در برج بیمه همراه باشید .

 

بیمه عمر و سرمایه گذاری چیست ؟

بیمه عمر و سرمایه گذاری  قرارداد بیمه ای است که همزمان با بیمه کردن عمر شما امکانات متنوع سرمایه گذاری ذخائر حق بیمه پرداختی شما را در سبد سرمایه گذاری شرکت بیمه ، متشکل از مطمئن ترین بازارهای سرمایه گذاری ، در دسترس شما قرار می دهد تا در صورت تحقق خطر فوت ویا پس از اتمام قرارداد شما و خانواده از تامین مالی مورد نیاز برخوردار شوید  .

بیمه عمر و سرمایه گذاری آرامش خیال امروز شما را فراهم و رفاه دوران بازنشستگی تان را تامین می نماید و پشتوانه مالی بسیار مناسبی برای بازماندگان بیمه گذاران دور اندیش در صورت وقوع اتفاقات ناگوار و غیر مترقبه فراهم می کند . در این طرح شما 25 برابر حق بیمه پرداختی خود تحت پوشش فوت به هر علت و 100 برابر حق بیمه پرداختی تحت پوشش فوت به علت حادثه می باشید و علاوه بر آن در صورت ابتلا به یکی از امراض خاص می توانید تا 30 درصد سرمایه بیمه نامه خود هزینه درمان دریافت کنید . ضمنا در صورت از کارافتادگی شما از پرداخت حق بیمه سنوات آتی معاف خواهید شد .

 

بیمه عمر و سرمایه گذاری چیست ؟

 

سرمایه گذاری در بیمه عمر

سرمایه ‌گذاری در بیمه عمر بدین شکل است که شما در حال حاضر اقساط (حق بیمه) خود را به صورت دلخواه (ماهیانه، ۳ ماهه، ۶ ماهه و سالیانه) پرداخت می ‌کنید و در انتهای دوره مشخص شده، می ‌توانید اصل پول و سودتان را یکجا دریافت کنید یا مادام العمر حقوق بازنشستگی دریافت کنید .

به صورت کلی سازوکار انواع بیمه عمر و بیمه زندگی بدین شکل است که در ابتدا شما بر پایه نیاز‌های خود و خانواده ، میزان سرمایه مورد نیاز جهت پوشش خطر فوت و یا سایر پوشش ‌های اضافی را انتخاب می ‌کنید و با توجه به توان مالی خود ، مبالغ حق بیمه و نحوه پرداخت آن را مشخص می‌ کنید . مبالغ پرداختی شما بعد از کسر حق بیمه لازم برای پوشش فوت و پوشش ‌های اضافی به اندوخته سرمایه‌گذاری شما اضافه خواهد شد .

اندوخته سرمایه‌گذاری شما با اختصاص نرخ سود تضمینی ، انباشته شده و طی سال‌های بعد با افزوده شدن مبالغ پرداختی جدید و سود آن‌ها، این اندوخته افزایش پیدا کرده و سرمایه‌ای مطمئن و مناسب برای رفع نیاز‌های احتمالی و برنامه‌های آتی شما را فراهم می ‌کند . لازم است این نکته را هم بدانید که علاوه بر اختصاص سود تضمینی، هر ساله سود مشارکت در منافع نیز به حساب اندوخته شما اضافه می‌شود .

برای آشنایی بیشتر با این دو نوع سود و انواع دیگر سود بهتر است مطلب انواع سود در بیمه عمر را مطالعه کنید. در این مطلب توضیح دادیم که بیمه عمر چند نوع سود دارد . همچنین در پایان مدت بیمه موجودی اندوخته سرمایه‌گذاری که با احتساب سود‌های اضافه شده به آن محاسبه می‌شود، در اختیار شما قرار خواهد گرفت .

البته در صورت فوت بیمه شده ، در طول مدت بیمه نامه عمر ، سرمایه بیمه به علاوه موجودی اندوخته سرمایه ‌گذاری در هر زمان به بازماندگان یا افراد تعیین شده به عنوان ذینفع ، پرداخت می‌ شود . بنابراین مطمئن باشید دارایی و سرمایه‌های شما به هیچ عنوان از بین نخواهد رفت . لازم است بدانید ، بیمه نامه عمر یک نوع اوراق بهادار به حساب می ‌آید که دارای ضمانت اجرایی بالایی است ، به نحوی که از آن می ‌توان استفاده‌ های مالی زیادی داشت .

 

نکات مهم سرمایه گذاری در بیمه عمر

به صورت کلی برای سرمایه‌ گذاری در بیمه عمر و تحقق آینده‌ای بهتر ، نیاز است نکاتی را قبل از انتخاب بیمه عمر مورد نظر لحاظ کنید که این موارد به شرح زیر هستند :

  • مشخص کردن هدف از خرید بیمه عمر

شما باید ابتدا مشخص کنید که هدفتان از سرمایه گذاری با بیمه عمر زمانی چیست . برای مثال هدف شما می ‌تواند صرفا سرمایه‌گذاری با بیمه عمر یا بهمره‌مند شدن از پوشش‌های بیشتر این بیمه باشد .

  • انتخاب شخص بیمه شده

شما باید به صورت دقیق انتخاب کنید که شخص بیمه شده عمر چه کسی باشد . برای مثال می ‌توانید سرپرست خانواده ، فرزندان ، همسر یا والدین را به عنوان شخص بیمه شده انتخاب کنید .

 

نکات مهم سرمایه گذاری در بیمه عمر

 

مزایای بیمه عمر و سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در بیمه عمر مزایای بسیاری دارد ، که باعث می ‌شود به راحتی بتوانید هم خودتان را بیمه کنید و هم از مزایای آن استفاده کنید . در ادامه به برخی از این مزایای مهم بیمه عمر گروهی اشاره کردیم .

  • دریافت وام از طریق بیمه عمر

همانطور که می ‌دانید با تهیه بیمه عمر (زندگی) ، می ‌توانید از اندوخته بیمه نامه خود ، وام بدون ضامن دریافت کنید . در واقع می‌ توانید از اندوخته حساب خود وام بیمه عمر بگیرید تا نیازهای مالی لحظه‌ای خود را برطرف کنید .

نکته حائز اهمیت اینجاست که بدون نیاز به ضامن ، چک یا سفته امکان دریافت وام تا ۹۰ درصد از اندوخته شما وجود دارد و برای مثال اگر ۱۰ میلیون تومان اندوخته داشته باشید ، می‌ توانید تا سقف ۹ میلیون تومان بی‌قید و شرط وام دریافت کنید . فقط به یاد داشته باشید ، برای دریافت این تسهیلات باید حتماً دو سال از زمان صدور بیمه نامه و یا پرداخت حق بیمه گذشته باشد .

  • آرامش ذهنی در سرمایه گذاری با بیمه عمر

شما نمی ‌توانید از اتفاقات غیر منتظره زندگی جلوگیری کنید و یا حتی آن‌ها و زمان رخ دادن آن‌ها را پیش‌بینی کنید . به صورت کلی این که چه اهدافی دارید ، ۱۰ الی ۲۰ سال دیگر کجا‌ ایستاده‌اید و آیا زندگی شما از نظر مالی تأمین است یا خیر ، سؤالاتی است که باید در حال حاضر به آن‌ها فکر کنید .

همچنین برای آینده خود و عزیزانتان برنامه‌ریزی کنید تا در صورت رخداد اتفاقات خاص و پیش‌بینی نشده ، از نظر مالی توانایی رویارویی با این رخدادها را داشته باشید . این نگرانی زمانی شدت پیدا می ‌کند که وضعیت اقتصادی و سیاسی دنیا و به خصوص شرایط اقتصادی ایران را نامطمئن و غیر قابل پیش‌بینی می ‌بینید .

در واقع این‌ها خود دلیلی منطقی برای این است که بیمه عمر و سرمایه‌گذاری را تهیه کنید تا به آینده‌ای که برای خود و اطرافیانتان در نظر دارید ، بیشتر نزدیک شوید و در طول عمر آرامش بیشتری را تجربه کنید .

  • امنیت و تضمین در سرمایه گذاری بیمه عمر

امنیت و تضمین مالی شرایط خانواده و عزیزانتان یکی از مهم‌ترین دلایل تهیه بیمه عمر و سرمایه‌گذاری توسط اشخاص مختلف است . این مطمئناً مهم‌ترین جنبه‌ای است که به شما مربوط می ‌شود . در واقع شما با بیمه عمر ، مطمئن می‌ شوید که در موقعیت ‌های غیرمنتظره ، خانواده‌تان از امنیت کافی برخوردار است و می ‌توانند شرایط خاص و غیر قابل پیش‌بینی را مدیریت کنند .

  • صرفه‌ جویی در مالیات با بیمه عمر سرمایه گذاری

صرفه‌ جویی در مالیات و معافیت از آن یکی دیگر از دلایلی است که بسیاری از مردم ترجیح می‌ دهند در بیمه عمر ، سرمایه‌گذاری کنند . صرف نظر از بیمه‌ای که تحت پوشش آن قرار گرفته‌اید ، با استفاده از سیاست‌های گوناگون بیمه ، می ‌توانید در پرداخت مالیات صرفه‌جویی کنید .

 

صرفه‌ جویی در مالیات با بیمه عمر سرمایه گذاری

 

  • بهره‌مند شدن از برنامه‌های بازنشستگی

امکان دارد در زمان بازنشستگی ، حقوق دریافتی شما از بیمه تأمین اجتماعی ، به دلیل تورم در سالیان آتی ، مبلغ اندکی باشد و در زمان‌هایی که نیاز به آسایش دارید ، این مبلغ ناچیز نتواند نیاز ‌های مالی شما و خانواده‌تان را به خوبی تأمین کند . بیمه عمر یا زندگی شما را از این موضوع مطمئن می‌کند که در زمان بازنشستگی ، نسبت به میزان سرمایه‌ گذاری که انجام داده‌اید ، درآمد مکملی در کنار حقوق بیمه بازنشستگی خواهید داشت . بنابراین با بیمه عمر می‌ توانید از لحاظ مالی کمی آرامش خاطر را تجربه کنید و مطمئن باشید که در زمان بازنشستگی ، پشتوانه مالی مناسبی برای خود ایجاد کرده‌اید .

  • سرمایه گذاری با سود زیاد

بیمه عمر به شما کمک می‌ کند تا از طریق سیاست ‌های تعیین شده در بیمه نامه ، معامله‌ ای با سود عالی داشته باشید . در ایران ، افراد معمولا برای سرمایه‌ گذاری ‌های کم ریسک با تضمین سودآوری ، سرمایه‌گذاری در بانک را انتخاب می‌ کنند .این در حالی است که در کشور‌های توسعه یافته ، با توجه به این که می‌دانند سرمایه‌گذاری در بیمه‌های عمر با ریسک کم‌تری همراه است ، بیمه عمر را انتخاب می ‌کنند ، چرا که سرمایه جمع شده در بیمه‌ها تحت پوشش بیمه جهانی قرار می‌گیرد .

لذا در صورت بروز مشکلاتی مانند جنگ ، سرمایه‌ گذاری آن ‌ها از بین نخواهد رفت و همچنین به این خاطر که سرمایه شما انباشته می‌ شود ، این امکان به وجود می ‌آید که همواره سود بیشتری به آن تعلق گیرد و در زمان مقرر ، سرمایه‌ای قابل توجه برای شما به وجود آمده است . اینجاست که بازخرید بیمه عمر می ‌تواند شما را به تمامی اهدافتان برساند ، در حالی که در بانک ، به علت امکان برداشت پول ، امکان دارد در طول زمان چیزی از سرمایه باقی نماند و سرمایه‌ گذاری شما با نتایجی که در ذهن داشتید ، همراه نشود .

 

 

ثبت دیدگاه جدید مشاهده دیدگاه ها (0)
ارسال دیدگاه loading
دیدگاه شما پس از تایید مدیر، نمایش داده خواهد شد
empty تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است ..!!

جدیدترین های اخبار و آموزش

۱۲ بهمن ۱۴۰۲

مدیر فروش بیمه کیست و چه وظایفی دارد؟
مدیر فروش بیمه کیست و چه وظایفی دارد؟
مدیر فروش وظیفه ساخت و رهبری تیمی از فروشندگان و کمک به این تیم جهت دستیابی به اهداف فروش از ‌پیش‌ تعیین‌ شده را بر‌عهده دارد . علاوه براین مدیران فروش به ‌منظور افزایش فروش ، از مهارت ‌های رهبری خود بر ای تقویت و تشویق تیمشان استفاده می ‌کنند . در این مقاله توضیحاتی در رابطه با اینکه مدیر فروش بیمه کیست و چه وظایفی دارد ؟ به شما عزیزان ارائه خواهیم کرد با ما همراه باشید .

۹ بهمن ۱۴۰۲

انواع بیمه تامین اجتماعی مشاغل آزاد
انواع بیمه تامین اجتماعی مشاغل آزاد
 سازمان تامین اجتماعی به‌ منظور تضمین آینده اقشار مختلف جامعه، پوشش‌های بیمه‌ای مختلفی را در اختیار افراد قرار می‌دهد. به‌طورکلی، سازمان تامین اجتماعی دو نوع بیمه را ارائه می‌دهد؛ بیمه اجباری و بیمه اختیاری. بیمه تامین اجتماعی مشاغل آزاد یکی از زیردسته‌های بیمه اختیاری محسوب می‌شود که موضوع بحث ما در این مقاله است . در ادامه این مقاله هر آنچه که باید درباره بیمه مشاغل آزاد تامین اجتماعی،  شرایط، نحوه ثبت‌نام و مبلغ حق بیمه مشاغل آزاد 1402 بدانید را مورد بررسی قرار خواهیم داد با ما همراه باشید .

۴ بهمن ۱۴۰۲

تغییر مدیریتی در اداره كل روابط عمومی بیمه مركزی
تغییر مدیریتی در اداره كل روابط عمومی بیمه مركزی
نشست تکریم و معارفه مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی با حضور قائم مقام نهاد ناظر صنعت بیمه برگزار شد.

طراحی و بهینه سازی وب سایت : تیک تاک وب

لطفا شهر موردنظر خود را انتخاب کنید