بهترین بیمه تکمیلی انفرادی برای زایمان کدام است؟

صفحه اصلی / آموزش بیمه / بهترین بیمه تکمیلی انفرادی برای زایمان کدام است؟
بهترین بیمه تکمیلی انفرادی برای زایمان کدام است؟

بهترین بیمه تکمیلی انفرادی برای زایمان کدام است؟

اگر که قصد بچه دار شدن دارید قطعا هزینه‌ های زایمان یکی از مهم ‌ترین دغدغه‌ها برای شما خواهد بود . از مهم‌ترین مزیت‌های بیمه درمان تکمیلی می توان به جبران هزینه ‌های زایمان اشاره کرد . در این مقاله به این موضوع که بهترین بیمه تکمیلی انفرادی برای زایمان کدام است ؟ خواهیم پرداخت با ما در برج بیمه همراه باشید .

 

بیمه تکمیلی زایمان چیست ؟

پوشش زایمان یکی از خدمات بیمه تکمیلی است . والدین می‌ توانند با استفاده از این بیمه بخش عمده‌ای از هزینه‌های بیمارستان و زایمان را تامین نمایند . درواقع بیمه مجزایی برای زایمان وجود ندارد و جبران هزینه‌های زایمان یکی از پوشش‌های بیمه تکمیلی است که افراد می ‌توانند از آن بهره‌مند شوند . بیمه تکمیلی به دو صورت انفرادی و گروهی ارائه می‌شود .

 

کدام شرکت بیمه تکمیلی انفرادی ارائه می‌ کند ؟

برای استفاده از پوشش زایمان باید ابتدا بیمه‌نامه‌ی درمان تکمیلی خریداری شود. بسیاری از کارفرمایان برای کارکنان خود بیمه درمان تکمیلی گروهی را تهیه می ‌کنند . اما افرادی که بنا بر شرایط، تحت پوشش بیمه درمان گروهی قرار نگرفته اند برای تامین هزینه‌های پزشکی خود دچار مشکل خواهند شد. به خصوص در شرایطی که بیمه‌های پایه مثل تامین اجتماعی و سلامت پوشش‌های کافی را ارائه نمی ‌کنند . مقاله چگونه می‌توان همزمان از چند بیمه تکمیلی استفاده کرد؟ را بخوانید.

در سال‌های اخیر بعضی از شرکت‌ها بیمه درمان تکمیلی را به شکل انفرادی  و بیمه تکمیلی خانواده عرضه می‌کنند. بیمه سامان، sos، و تعاون از جمله‌ی این شرکت‌ها هستند. البته باید توجه داشت که بیمه پاسارگاد و ملت تنها به دارندگان بیمه عمر، خدمات بیمه تکمیلی را ارئه می‌کنند. اما هیچ کدام پوشش زایمان ندارند. در نتیجه تنها شرکت‌هایی که پوشش زایمان به شکل انفرادی دارند، بیمه سامان ، SOS و تعاون هستند .

 

کدام شرکت بیمه تکمیلی انفرادی ارائه می‌ کند ؟

بهترین بیمه تکمیلی انفرادی برای زایمان از نظر فرانشیز

در بیمه‌های تکمیلی بخشی از هزینه‌های درمان باید توسط شخص پرداخت شود. هر چه این مبلغ (فرانشیز) در شرکتی کمتر باشد، هزینه‌ی درمانی بیشتری توسط شرکت بیمه پرداخت خواهد شد. فرانشیز از 0 تا 30 درصد در شرکت‌های مختلف متغییر است. همچنین بسته به انفرادی یا بیمه تکمیلی گروهی بودن بیمه درمان تکمیلی درصد فرانشیز قابل تغییر است .

به طور مثال فرانشیز بیمه تکمیلی انفرادی سامان 10% است. بیمه تعاون 10% فرانشیز، برای درمان تکمیلی انفرادی در نظر گرفته است. درحالی که این عدد در بیمه sos به صفر درصد می ‌رسد . مقاله بهترین بیمه تکمیلی در سال 1402 کدام اند؟ به شما کمک میکند تا بهترین بیمه تکمیلی را بشناسید.

 

بهترین بیمه تکمیلی انفرادی برای زایمان از نظر سقف پوشش

با توجه به افزایش هزینه‌های بیمارستانی به خصوص برای زایمان و سزارین، پوششی که بیمه درمان ارائه می‌کند بسیار مهم است. درست است که برای دریافت پوشش بالاتر باید حق‌بیمه‌ی بیشتری پرداخت کنید، اما هزینه‌های درمانی شما بهتر تامین خواهد شد .البته در انتخاب بهترین بیمه درمان تکمیلی برای زایمان، باید توجه داشت که متناسب با افزایش سقف زایمان، حق‌بیمه‌ای که باید پرداخت کنید افزایش چندانی نداشته باشد .

شرکت‌هایی که بیمه درمان را به شکل انفرادی ارائه می‌کنند، طرح‌های مختلفی برای بیمه‌گذاران درنظر می‌گیرند که هر کدام دارای سقف پوشش متفاوتی است. هر چه تنوع طرح‌ها در یک شرکت بیشتر باشد، قدرت انتخاب شما در انتخاب بیشترین سقف پوشش افزایش خواهد یافت. بیمه سامان 6 طرح، تعاون 4 طرح و sos یک طرح برای بیمه درمان بیمه تکمیلی انفرادی درنظر گرفته اند . البته بیمه سامان در طرح نسیم ، پوشش زایمان ندارد و در 5 طرح دیگر این پوشش را ارائه می ‌کند .

 

بهترین بیمه تکمیلی انفرادی برای زایمان از نظر سقف پوشش

 

بهترین بیمه تکمیلی انفرادی برای زایمان از نظر تعدد مراکز طرف قرارداد

برای دریافت هزینه‌های پزشکی از شرکت بیمه دو راه وجود دارد. راه اول این است که از ابتدا به مرکز طرف قرارداد شرکت بیمه مراجعه کنید. در این حالت هزینه‌های پزشکی شما با درنظر گرفتن فرانشیز توسط شرکت بیمه پرداخت خواهد شد. در واقع اگر پوشش بیمه ای کافی داشته باشید، تنها هزینه ای که باید در مرکز درمانی طرف قرارداد پرداخت کنید، فرانشیز است. در حالت دوم مرکزی که خدمات درمانی به شما ارائه کرده طرف قراداد شرکت بیمه نیست. در این شرایط باید تمام هزینه‌های پزشکی را خودتان پرداخت کنید. سپس با ارائه‌ی صورت‌حساب مهر شده، نسبت به دریافت هزینه‌های پزشکی خود از شرکت بیمه، اقدام کنید . البته در این   حالت ، شرکت بیمه هزینه‌ها را بر اساس تعرفه وزارت بهداشت پرداخت می ‌کند .

اگر می‌خواهید هزینه‌ی کمتری برای خدمات پزشکی پرداخت کنید لازم است به مراکز طرف قراداد مراجعه کنید. به خصوص برای تامین هزینه‌های زایمان، خرید بیمه‌ای که با بیشترین مراکز بیمارستانی قرارداد دارد، از اهمیت خاصی برخوردار خواهد بود .

 

شرایط دوره انتظار در بیمه درمان تکمیلی زایمان چگونه است ؟

برای استفاده از خدمات بیمه تکمیلی زایمان، لازم است بیمه‌گذار دوره انتظار بیمه را سپری کرده باشد. بازه این دوره انتظار بین 9 تا 12  ماه می‌تواند متغیر باشد به همین دلیل توصیه می‌شود برای آنکه بتوانید بعد از پایان دوره بارداری از خدمات این بیمه بهره‌مند شوید، قبل از بارداری برای دریافت آن اقدام نمایید زیرا در صورت آن بعد از بارداری امکان بهره‌برداری از پوشش‌های این بیمه را نخواهید داشت . مقاله چگونه میتوان بیمه تکمیلی تامین اجتماعی شد؟ را نیز مطالعه کنید.

 

شرایط دوره انتظار در بیمه درمان تکمیلی زایمان چگونه است ؟

 

تفاوت پرداخت بیمه تکمیلی در زایمان طبیعی یا سزارین

هزینه زایمان بر اساس اصل غرامت به بیمه شده پرداخت می گردد، لذا اگر چه تحقیقات علمی نشان دهنده آن است که در زایمان طبیعی سلامت مادر و فرزند بیشتر حفظ خواهد شد، اما با توجه به شرایط بیمه تکمیلی برای زایمان، تفاوتی برای شرکت های بیمه گر بابت نوع زایمان وجود ندارد و کلیه هزینه های آن تا سقف تعهدات بیمه تکمیلی قابل پرداخت است .

ثبت دیدگاه جدید مشاهده دیدگاه ها (0)
ارسال دیدگاه loading
دیدگاه شما پس از تایید مدیر، نمایش داده خواهد شد
empty تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است ..!!

جدیدترین های اخبار و آموزش

۱۲ بهمن ۱۴۰۲

مدیر فروش بیمه کیست و چه وظایفی دارد؟
مدیر فروش بیمه کیست و چه وظایفی دارد؟
مدیر فروش وظیفه ساخت و رهبری تیمی از فروشندگان و کمک به این تیم جهت دستیابی به اهداف فروش از ‌پیش‌ تعیین‌ شده را بر‌عهده دارد . علاوه براین مدیران فروش به ‌منظور افزایش فروش ، از مهارت ‌های رهبری خود بر ای تقویت و تشویق تیمشان استفاده می ‌کنند . در این مقاله توضیحاتی در رابطه با اینکه مدیر فروش بیمه کیست و چه وظایفی دارد ؟ به شما عزیزان ارائه خواهیم کرد با ما همراه باشید .

۹ بهمن ۱۴۰۲

انواع بیمه تامین اجتماعی مشاغل آزاد
انواع بیمه تامین اجتماعی مشاغل آزاد
 سازمان تامین اجتماعی به‌ منظور تضمین آینده اقشار مختلف جامعه، پوشش‌های بیمه‌ای مختلفی را در اختیار افراد قرار می‌دهد. به‌طورکلی، سازمان تامین اجتماعی دو نوع بیمه را ارائه می‌دهد؛ بیمه اجباری و بیمه اختیاری. بیمه تامین اجتماعی مشاغل آزاد یکی از زیردسته‌های بیمه اختیاری محسوب می‌شود که موضوع بحث ما در این مقاله است . در ادامه این مقاله هر آنچه که باید درباره بیمه مشاغل آزاد تامین اجتماعی،  شرایط، نحوه ثبت‌نام و مبلغ حق بیمه مشاغل آزاد 1402 بدانید را مورد بررسی قرار خواهیم داد با ما همراه باشید .

۴ بهمن ۱۴۰۲

تغییر مدیریتی در اداره كل روابط عمومی بیمه مركزی
تغییر مدیریتی در اداره كل روابط عمومی بیمه مركزی
نشست تکریم و معارفه مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی با حضور قائم مقام نهاد ناظر صنعت بیمه برگزار شد.

طراحی و بهینه سازی وب سایت : تیک تاک وب

لطفا شهر موردنظر خود را انتخاب کنید